کانسلیم چیست؟

کانسلیم یک روش انتخاب شرکت مناسب برای سرمایه‌ گذاری در بازار سهام می باشد. کانسلیم یک سیستم تحلیل و خرید سهام با محوریت تحلیل بنیادی می باشد که البته پیچیدگی های آنرا را ندارد و بر خلاف تحلیل بنیادی خیلی سریع می توانید یک شرکت را بررسی و ارزیابی کنید.

این روش توسط یکی از نخبگان بازار سهام در آمریکا به نام ویلیام اونیل ابداع شد. او در سال ۱۹۶۳ کارگزاری “اونیل و شرکا” را پایه ریزی کرد. همچنین در سال ۱۹۸۴ روزنامه Investor’s Business Daily را تاسیس نمود که حال حاضر نیز تمام اخبار اقتصادی مروبط به سهام شرکت ها را اطلاع رسانی می کند. از سوابق درخشان او در معامله گری می توان به ۲۰ برابر کردن حسابش در طی دو سال اشاره کرد.

او بررسی‌ های زیادی بر روی سهام شرکت‌هایی که رشد زیادی داشتند انجام داد و توانست به پارامترهای مشترکی که همه آنها داشتند دست پیدا کند. او تصمیم گرفت این نتایج را تحت عنوان یک استراتژی و سیستم شناسایی سهام مناسب و سودآور ارائه کند و در اختیار سرمایه‌گذاران بورس قرار دهد. او این روش را به اختصار کانسلیم (CANSLIM) نام‌گذاری کرد که در حال حاضر یکی از کاربردی ترین استراتژی‌ ها برای سرمایه‌گذاری بلند مدت است.

کانسلیم برگرفته از هفت حرف لاتین “C-A-N-S-L-I-M” است که هر حرف، معرف و مخفف یک عبارت است

به این منظور ویدئوهای آموزشی زیر ارائه شده است:

ردیف عنوان لینک
۱ مقدمه ، سود سالانه مشاهده
۲ رشد درآمد های سالانه مشاهده
۳ مدیریت نو و پیشرفت های جدید مشاهده
۴ عرضه و تقاضا مشاهده
۵ حمایت نهادی مشاهده
۶ پیشرو بودن مشاهده
۷ جهت بازار مشاهده
۸ کارگاه آموزشی مشاهده

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *