‎روند صعودی میلگرد معامله شده در بورس کالا

 

🔷 نمودار اول کل میلگرد معاملاتی بورس کالا را طی یکسال اخیر نشان می دهد. میلگرد معامله شده در بورس کالا در یکسال گذشته یک شیب صعودی ملایم را طی کرده است. در تابستان قیمت ها همگام با وضعیت مساعد قیمت های جهانی و نوسانات محدود دلار نیمایی رشد خوبی داشته است. در تابستان متوسط قیمت این کالا ۱۵ هزار تومان بوده که در مهر ماه با کمی اصلاح به ۱۴ هزار تومان می رسد. در آبان با توجه به افزایش بهای تمام شده تولیدکنندگان و چشم انداز صعودی نرخ دلار در این روزها، قیمت این کالا مجدد به کانال صعودی بازگشته و رقم ۱۴،۷۰۰ تومان را ثبت کرده است.

🔷 در شش ماهه امسال تولیدکنندگان این محصول جمعا ۴٫۳ میلیون تن تولید داشته اند که از این میزان حدود ۱ میلیون تن صادر و ۳٫۳ میلیون تن در بازار داخل مصرف شده است در این مدت حدود ۲٫۹ میلیون تن از محصول تولیدی خود را از طریق بورس کالا عرضه کرده اند. علت افزایش عرضه های بورس کالا در سال جاری برداشتن محدودیت کف عرضه و تامین نیاز بازار بیشتر از مقدار کف عرضه تعیین شده است. از میزان عرضه در دوره مذکور ۸۵۰ هزارتن مورد تقاضا واقع شده است. در مهر نیز ۴۶۰ هزارتن عرضه و ۲۷۰ هزار تن تقاضا ثبت شده است. این اعداددر سه هفته ابتدایی آبان ۴۷۰ و ۲۰۰ هزار تن است.

#ذوب #فجهان #کویر #فخاس #میلگرد  #بورس_کالا

کارگزاری بانک صنعت و معدن

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

نمودار اول کل میلگرد معاملاتی بورس کالا را طی یکسال اخیر نشان می دهد. میلگرد معامله شده در بورس کالا در یکسال گذشته یک شیب صعودی ملایم را طی کرده است. در تابستان قیمت ها همگام با وضعیت مساعد قیمت های جهانی و نوسانات محدود دلار نیمایی رشد خوبی داشته است.

در تابستان متوسط قیمت این کالا ۱۵ هزار تومان بوده که در مهر ماه با کمی اصلاح به ۱۴ هزار تومان می رسد. در آبان با توجه به افزایش بهای تمام شده تولیدکنندگان و چشم انداز صعودی نرخ دلار در این روزها، قیمت این کالا مجدد به کانال صعودی بازگشته و رقم ۱۴،۷۰۰ تومان را ثبت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *