تحلیلی بر روند #روی در #بورس_کالا

تالار فیزیکی بورس کالا طی سه هفته ابتدایی آبان میزبان عرضه بیش از ۳۹۰۰ تن شمش روی بوده است که از این میزان ۹۶۵ تن معامله شد. متوسط حجم معاملات این محصول در ماه های قبلی ۱۴۵۰ تن برای هر ماه بوده است. نسبت حجم معاملات به میزان عرضه در هنگام صعود قیمت ها برای این محصول کمتر می شود و این رقم در این ماه ۲۵ درصد بوده است.

عمده ی فروش شرکت های عرضه کننده شمش روی صادراتی است و غالبا عرضه در بورس کالا، بالاتر از میزان تقاضا است که شرکت ها بتوانند در صورت فقدان تقاضای کافی داخلی، محصول خود را صادر کنند. متوسط میزان عرضه در سال گذشته به طور میانگین ۵ هزار تن در ماه بوده که این رقم در نیمه اول امسال در حدود ۶۱۰۰ تن بوده است. میزان عرضه مهرماه ۳٫۸ هزار تن بوده که یک سوم آن با تقاضا در قیمت مناسب مواجه و معامله شد.

قیمت روی بورس کالا متاثر از نرخ دلار و نرخ معاملات روی در بازار فلزات لندن است. در حالی متوسط قیمت شمش روی در بورس کالا در سال گذشته در حدود ۴۸ هزار تومان (۲،۳۰۰ دلار) بوده است که در فصل بهار این عدد همگام با افزایش نرخ جهانی ۵۹ هزار تومان (۲،۸۰۰ دلار) ثبت شد. در فصل تابستان افزایش قیمت دلار نیما از ۲۰ به ۲۳ هزار تومان سبب شد که قیمت شمش روی نیز به میانگین ۶۲ هزار تومانی برسد.

در مهر قیمت روی در در بازارهای جهانی طی یک جهش به قیمت ۳،۸۰۰ دلار هم رسید و سبب شد که شمش روی در بورس کالا سقف قیمت هفتگی ۸۴ هزار تومانی را ثبت کند. با آرام تر شدن بازار جهانی و ثبات دلار نیما در آبان، شمش به ۷۳ هزار تومان (۳،۱۵۰دلار) در هفته اخیر رسیده است.

فرآور #فروی #فزرین #فاسمین #کیمیا #کبافق #کاما #فگستر #فتوسا

کارگزاری بانک صنعت و معدن

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *