مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمايه گذاري توسعه صنعت و تجارت با حضور قریب به ۸۰ درصد سهامداران و هیئت مدیره شرکت در حال برگزاری است…

در این مجمع مطرح شد:

✅ برنامه افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی تا مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته در دست اقدام داریم که گزارش توجیهی آن منتشر شده و منتظر مجوزها هستیم.
✅ شرکت دارنده بزرگترین هلدینگ دارایی مبتنی بر طلا در بین شرکتهای سرمایه گذاری بورسی است.
✅ نوسان زیاد نرخ بازدهی اوراق درآمد ثابت، پتانسیل کسب سود در این بازار را افزایش داده و شرکت در این بازار فعالانه حاضر است.
✅ در سال مالی گذشته ارزش معاملات شرکت معادل ۵۵ درصد ارزش بازار شرکت بوده که نشان از نقدشوندگی بالای سهم دارد
✅ عمدۀ سبد سرمایه گذاری شرکت بورسی است. ارزش روز سبد بورسی، حدود هزار میلیارد تومان، معادل ۴۴ درصد، بالاتر از بهای تمام شده است.
✅ ۳۸ درصد دارایی شرکت در بخش سهام سرمایه گذاری شده که مازاد ارزش ۸۰۰ میلیارد تومانی دارد، حدود ۱۶۰ میلیارد تومان مازاد ارزش سرمایه گذاری در اوراق مبتنی بر طلا و ۱۳۰ میلیارد تومان مازاد ارزش اوراق درآمد ثابت است.
✅ در بخش غیر بورسی شرکت سرمايه گذاري ايران و فرانسه را داریم که در حوزه استارت آپها و سرمایه گذاریهای جسورانه فعال است و شیپور و الوپیک از جمله زیرمجموعه های آن هستند. در کل شرکت بیش از ۷۰ میلیارد تومان در پروژه های سرمایه گذاری در دست اقدام دارد.
✅ در سال مالی گذشته شاخص کل بورس ۱۴ درصد افت و ارزش خالص دارایی ما ۱۵ درصد رشد داشته است.
✅ در سال ۹۹ سود خالص ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده که بخش قابل توجهی حاصل از فروش شرکت نیروکلر بوده است، و منهای این رقم، سود امسال تقریباً برابر سال قبل و ۷۵۰ میلیارد تومان است که معادل ۱۱۹ تومان برای هر سهم است.
✅ شرکت در بازار خرید و فروش فعالانه دارد. در سال مالی گذشته ۵ هزار میلیارد تومان معاملات داشتیم که حدود دوبرابر ارزش سبد شرکت است.
✅ از زمان واگذاری شرکت به بخش خصوصی، در سه سال اخیر رشد بی سابقه ای در درآمد عملیاتی، سود و بازده حقوق صاحبان سهام داشته ایم.

در پاسخ به سوالات سهامداران مطرح شد:

✅ سود سهام از امسال از سجام پرداخت می شود اما برای مطالباتی که سهامداران از سالهای گذشته دارند، پرداخت سجامی مقدور نیست و از طریق بانک انجام شود.
✅ پولی که جهت پرداخت سود به بانک می‌پردازیم جزء اندکی از کل مبلغ است و به موازات دریافت سهامداران حساب بانکی را شارژ می کنیم تا منابع در آن حساب راکد نماند. به طور کل شرکت هیچ منابعی را راکد نگه نمی دارد و همواره منابع مازاد خود را با سود روزشمار ۲۴ درصدی سرمایه گذاری می کنیم.
✅ با توجه به شرایط تورمی، سیاست کلان ما و شرکت مادر (سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران) استفاده حداکثری از تسهیلات بانکی است. ولی قوانین بانک مرکزی سختگیری شدیدی روی شرکت‌های سرمایه گذاری در این خصوص داشت. از سال گذشته موانع کمتر شده و مقدمات اقدام برای اخذ تسهیلات شروع شده است.
✅ شرکت فقط به دنبال بازدهی صرف نیست و سعی ما کسب بیشترین بازدهی با کنترل ریسک است و با توجه به شرایط کشور و ابهاماتی که هست، سرمایه گذاری متنوعی داریم که جوابگوی بروز هر شرایطی باشد. به همین جهت است که سرمایه گذاری متنوع، از طلا تا استارت آپ و سرمایه گذاری جسورانه در سبد دارایی خود داریم.

 

همفکران

#کدال_نگر

توسعه صنعت و تجارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *