اخبار دماوند برای سهامدارانش…

نمایشگاه کیش اینوکس با حضور بسیاری از شرکت های بورسی و فعالان بازار سرمایه در نمایشگاه بین المللی کیش در حال برگزاری است، در طول این نمایشگاه نشست های خبری بسیاری در خصوص عملکرد و روند شرکت ها برگزاری می‌شود، در همین راستا امروز نشست خبری مدیرعامل تامین سرمایه دماوند با اصحاب رسانه برگزار شد….

جت الله انصاری، مدیرعامل تامین سرمایه دماوند در نشستی که در خصوص این مجموعه در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس برگزار شد گفت: این مجموعه با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تاسیس شد ، مجوز ها در حوزه های مختلف اخذ شد و در حدود یکسال و ۹ ماه توانستیم در بین ۱۰ تامین سرمایه در حال حاضر ، به جایگاه مناسبی دست پیدا کنیم ، تامین مالی این مجموعه از طریق انتشار ابزارهای مالی که در بازار تعریف شده و انواع اوراق بدهی که سازمان مجوز آن را میدهد امکان پذیر است.

وی افزود: در اصل میتوان گفت، تامین سرمایه در بازار از طریق ابزار و انتشار اوراق بدهی و سرمایه گذاری انواع سرمایه گذاران در این ابزارها انجام میشود.

اقتصاد تامین مالی مبتی بر بانک است و روند تامین مالی در حال حاضر بیشتر بانک پایه است تا بازار پایه
اما رویکرد در چند سال اخیر به نوعی به سمت بازار محور نیز تغییر کرده است.

انصاری تاکید داشت که رویکرد کلی این است که نقش بازار سرمایه در تامین مالی افزایش پیدا کند، امسال تامین مالی از بازار سرمایه کمتر از ده درصد است اما توسعه هر چه بیشتر میتواند به افزایش سهم تامین مالی از بازار سرمایه کمک کند.
در سال های اتی حضور تامین سرمایه های بیشتر در اقتصاد زمینه های نقش موثر تامین مالی بر بازار سرمایه را ایجاد کند.

وی ابراز کرد:

در حوزه مدیریت دارایی در صندوق سرمایه گذاری سپید دماوند نیز با رصدی که در این مدت از منابع داشتیم باید گفت، رشد قابل توجهی بوده و از فروردین ماه تا کنون ۳۴۰۰ میلیارد تومان منابعی است که در صندوق سرمایه گذاری دماوند جذب شده و سرعت رشد جذب منابع نسبت به موارد مشابه رتبه ایست که قابل ملاحظه است.

همچنین ادامه داد: در دیگر کشور ها نیز همانند کشور ما بازارسرمایه مکانی برای تامین مالی شرکت ها است همچنین شهرداری ها نیز از این روش استفاده می‌کنند در همین راستا تامین مالی دوات از بازار نیز معمول است.
بدیهی است که استقراض باعث افزایش پایه پولی میشود و بانک مرکزی علاقمند به کنترل تورم است.

وی افزود: بازار سرمایه را صرفا به تامین مالی شرکت ها اختصاص دادن، معقول نیست و با توجه به الزام سازمان بورس باید تامین سرمایه ها تا سال ۱۴۰۱ به سرمایه هزار میلیارد تومان برسند، بر همین اساس تامین سرمایه دماوند نیز افزایش سرمایه ای را مد نظر دارد.

اما در این نشست

مدیرعامل تامین سرمایه دماوند اخبار خوشی نیز برای سهامداران داشت از جمله پذیره‌نویسی صندوق مختلط قابل معامله گنبد مینا دماوند به عنوان چهارمین صندوق شرکت که در اواخر آذرماه انجام خواهد شد، با پذیره نویسی این صندوق به دارایی‌های تحت مدیریت تامین سرمایه افزوده شده و از طرفی با افزایش دریافت کارمزد، درآمدهای شرکت نیز افزایش می‌یابد، صندوق سپید دماوند در حال دریافت افزایش سقف به ۱۰ هزار میلیارد تومان است که تمام اقدامات آن انجام شده و منتظر اخذ مجوز از سازمان هستیم.

افزایش انتشار اوراق منجر به افزایش نرخ بهره می‌شود زیرا قیمت نرخ اوراق افزایش پیدا میکند و بقیه متغیرها متناسب با ان تغییر پیدا ‌میکنند.

همفکران

#کدال_نگر  #گزارش_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *