بهای نفت

بهای نفت صبح امروز با کاهش ارزش دلار، با بازگشت خریداران ریسک پذیر دوباره افزایش یافت زیرا برخی از دولت ها در برابر اعمال قرنطینه برای جلوگیری از گسترش نوع کووید-۱۹ Omicron مقاومت می کنند و همچنین در خبری مهم، چین اعلام کرد می تواند رشد اقتصادی خود را حفظ کند.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) پس از جهش ۳٫۷ درصدی در روز سه شنبه، ۵۰ سنت دیگر افزایش یافت و به ۷۱٫۶۲ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت پس از افزایش ۳٫۴ درصدی در روز سه شنبه، ۴۴ سنت دیگر افزایش یافت و به ۷۴٫۴۲ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت معمولاً به صورت معکوس نسبت به دلار آمریکا حرکت می کند و دلار ضعیف تر، کالاها را برای کسانی که ارزهای دیگر دارند ارزان تر می کند.

در همین حال، یک مقام ارشد برنامه ریزی دولتی چین روز چهارشنبه گفت پکن برای کمک به رشد اقتصادی از جمله افزایش هزینه های دولت، تقویت حمایت از تولیدکنندگان و تثبیت زنجیره تامین صنعت تلاش خواهد کرد.

این مقام به خبرگزاری شین‌هوا گفت: این کشور که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، «برای تثبیت عملیات اقتصادی در سه ماهه اول، نیمه اول و حتی کل سال ۲۰۲۲ تلاش خواهد کرد».

برخی از دولت‌ها تلاش می‌کنند از اعمال محدودیت‌های جدید همه‌گیری برای کاهش سرعت گسترش نوع ویروس کرونای Omicron، از جمله در بریتانیا و استرالیا جلوگیری کنند، که به حمایت از تقاضای سوخت کمک میکند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، گفت که محدودیت‌های جدید COVID-19 را قبل از کریسمس اعلان نخواهد کرد، اما گفت که ممکن است دولت نیاز داشته باشد اقداماتی را پس از آن انجام دهد.

در استرالیا، اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا روز چهارشنبه محدودیت‌های قرنطینه را رد کرد و در عوض از مردم خواست برای محافظت از خود واکسن‌های تقویت‌کننده دریافت کنند، حتی در شرایطی که این کشور با بیش از ۵۰۰۰ عفونت جدید مواجه شده است.

اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

#گزارش_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *