مطلب حاضر جهت افزایش سطح اطلاعاتی بازار نسبت به وضعیت نمادهای مختلف بازار است. نمادهایی که بررسی می شوند لزوما وضعیت بنیادی مناسبی ندارند بلکه بر اساس یک مدل معاملاتی انتخاب و نکاتی در خصوص آن عرض می شود لذا یک واچ لیست جهت تحلیل بیشتر است اما همانطور که گفته شد، لزوما سهم بنیادی محسوب نمی شوند.

ساوه

سیمان #ساوه از جمله نمادهایی بود که مورد اقبال بازار قرار گرفت که البته تا حدی تحت تاثیر گزارش ماهانه ای بود که طی روز جاری به بازار ارسال کرد. متوسط درآمد ۸ماه اخیر این شرکت ۹۰میلیارد تومان بود که در ماه آذر به ۱۱۲میلیارد تومان رسید. سرانه خرید حقیقی ۸میلیون تومان و سرانه فروش ۳میلیون تومان ثبت شد. حجم معاملات حدود ۲برابر میانگین ماهانه بود و البته به ۲میلیارد تومان نرسید. به طور کلی ساوه، سهم پرمعامله ای نیست و نوسان کمی دارد. p.e ttm سهم ۷٫۲ است. تحلیلگران انتظار تحقق سودی بین ۷۵۰ – ۸۰۰ تومان را با فرض قطعی برق-گاز دارند. اگر تولید در شرایط خوبی باشد، می توان با نرخ های جاری به این سهم امیدوارتر بود.

غگلستا

#غگلستا دیگر سهمی بود که مورد توجه قرار گرفت. سرانه خرید حقیقی ۳۲میلیون تومان و سرانه فروش ۱۹میلیون تومان است. ۲٫۶۶میلیون سهم معامله شد که میانگین معاملات البته ۱میلیون سهم است. توجه کنیم که P.e سهم روی تابلو حدود ۱۹ واحد است.پگاه گلستان مهر سال ۱۳۹۸ در همین محدوده بود، یعنی به شکل تعدیل شده حدود ۱۰۰۰تومان بود که تا بالای ۳۰۰۰ تومان رفت و همکنون مجددا ۱۰۰۰تومان است. حاشیه سود تابستان رشد خوبی داشته و یکی از بالاترین حاشیه سودهای تاریخی سهم است البته اینکه حاشیه سود ۲۰درصد تکرار بشود یا نه! مساله ای است که آینده سهم را تعیین خواهد کرد.

خاهن

#خاهن دیگر نماد مورد توجه بازار بود. سرانه خریدحقیقی ۱۲میلیون تومان بود در مقابل سرانه فروش ۸میلیون تومانی. حجم معاملات سهم ۴٫۱میلیون برگ بود که نزدیک به میانگین ماهانه بود البته بخشی از صف خرید تشکیل شده روی تابلو باقی ماند. خاهن با P.e 13.4 روی تابلو معامله می شود و قیمت آن مشابه اردیبهشت و خرداد ۹۹ است. قیمت سهم به صورت تعدیل شده از ۴۵۰تومان تا ۱۰۰۰تومان رفته بود و همکنون طی ۱۸ماه نزول مجددا به ۴۵۰تومان رسیده که گفتیم مشابه اردیبهشت ۹۹ است. ناگفته نماند که این سهم در سال ۹۸ هم یک بازدهی بسیار خوب ایجاد کرده بود. به لحاظ سودآوری تا حدی تقویت شده و به سمت P.e fw 10 در حرکت است.

سفانو

#سفانو دیگر نمادی بود که در کانون توجه قرار گرفت. قیمت آن مشابه زمستان ۹۸ است و به بیانی بازده دوساله آن صفر بوده است البته این سهم نیز در سال ۹۸ بازده بسیار خوبی کسب کرده بود. سیمان فارس نو، طی روز جاری سرانه خرید حقیقی ۵ میلیون تومان در مقابل سرانه فروش ۹میلیون تومان حقیقی داشت. تنها ۱۴۸هزار سهم معامله شد و این به اندازه ۵۰درصد معاملات یک ماه اخیر بوده است. p.e روی تابلو سهم ۶٫۸ است. متوسط فروش ماهانه شرکت حدود ۴۰میلیارد تومان است اما در آذر به مرز ۵۰میلیارد تومان درآمد رسید اگر شرایط تولید به شکل فعلی ادامه یابد می توان گفت سهمی P.e محور است اما بسیار کم هیجان و کم معامله.

#خشرق #کمرجان #دیران #شفارا #وتوصا #خنصیر #خشرق دیگر نمادهایی بودند که در کانون توجه بازار قرار گرفتند.

**همراه گرامی، در کانون توجه بودن به معنای ارزنده بودن نیست! با توجه به تعدد نمادها، در چنین پست هایی قصد داریم که شما را با نمادهای بیشتری آشنا کنیم لذا می توانید با روش های مختلف تحلیلی به بررسی این نمادها بپردازید.

ولید هلالات

#تحلیل_بنیادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *