غکوروش مزایده را برد

نعمت محمدی مدیر مالی و اقتصادی شرکت صنعت غذایی کورش در گفت‌وگو با همفکران، درباره برنده شدن این شرکت در مزایده شرکت صنایع غذایی گهر لرستان توضیحاتی داد و گفت: غکورش با شرکت در این مزایده موفق به کسب سهام مالکیتی ۷۵/۹۸ درصدی شرکت شد.

او علت خرید این مجموعه را این گونه شرح داد: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های که در غکورش دنبال می‌شود تکمیل زنجیره‌های تولید است و بر این اساس و بعد از تاسیس شرکت افق‌پلاست، فعالیت‌ها و بررسی‌ها برای تکمیل زنجیره این شرکت شروع شد. بعدازاین که در جریان برگزاری مزایده شرکت گهر لرستان که از ظرفیت‌های خوبی برای تولید پلاستیک و آب را دارد، قرار گرفتیم، پاکت خود را پیشنهادی دادیم و نهایتا در مزایده برنده شدیم.
محمدی درباره مزیت‌های این خرید گفت: شرکت صنایع غذایی گهر لرستان ظرفیت‌های خوبی برای تولید ظروف پلاستیکی، آب آشامیدنی، آب‌معدنی و محصولات کشاورزی دارد که مکمل بسیاری از فعالیت‌های امروز و طرح‌های توسعه‌ای آتی شرکت است.

محمدی ادامه داد:

با بردن این مزایده ۱۵۰ هکتار زمین و ۷ هکتار سوله در لرستان و حدود یک هکتار زمین در بندرعباس به دارایی‌های شرکت اضافه شد و امکان و سرعت پیشبرد اهداف تجاری، صنعتی و تولیدی در حوزه‌های تولید پریفورم و آب‌معدنی در شرکت افزایش می‌یابد و تکمیل‌کننده زنجیره تولید ما محسوب می‌شود.

مدیر مالی و اقتصادی غکورش با اشاره به‌صرف هزینه ۶۸۰ میلیارد تومانی برای خرید این کارخانه از نیاز به سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی خبر داد و گفت:

گهر لرستان با حداقل ظرفیت در مدار تولید است برای رساندن ظرفیت تولید به حداکثری و استفاده از تمام ظرفیت‌ها باید سرمایه‌گذاری‌های جدیدی انجام شود.

مدیر مالی و اقتصادی غکورش با این توضیح که برنامه‌های توسعه‌ای برای واحد گهر لرستان پیش‌بینی‌شده است، عنوان کرد که بعد از مصوبه هیات مدیره این برنامه‌ها به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی خواهند شد.
به گفته محمدی تولید پریفورم از برنامه‌های اولیه و اصلی است که در این واحد اجرا خواهد شد. مدیر مالی و اقتصادی غکوروش توضیح داد: با راه‌اندازی واحد پریفورم، کل نیاز کارخانه به شیشه‌های پلاستیکی از این شرکت تامین شده و غکورش از انعقاد قرارداد و مشارکت با پیمانکاران برای خرید پریفورم بی‌نیاز شده و از این محل سود خوبی برای شرکت به دست خواهد آمد.

مدیر مالی و اقتصادی غکورش در مورد توسعه فعالیت‌های تجاری شرکت نیز گفت: بعد از امکان‌سنجی و بررسی شرایط بازارهای صادراتی، احتمالا صادرات به عراق را هم برنامه‌ریزی و اجرا خواهیم کرد.
محمدی عنوان کرد: شرکت گهر لرستان در حال تولید آب آشامیدنی است و با توجه به دسترسی به چشمه و حق بهره‌برداری از آن، برنامه تولید آب‌معدنی را نیز راه‌اندازی خواهیم کرد و در این خصوص نیز برنامه صادراتی را به اجرا خواهیم گذاشت.

به گفته مدیر مالی و اقتصادی کوروش با توجه به نیازهای موجود ازجمله تکمیل خط تولید، خرید قالب‌ها و ماشین‌آلات صنعتی، برنامه‌های تولید توسعه‌ای و تجاری این شرکت حداکثر تا یک سال آینده اجرا خواهند شد.

محمدی افزود: با توجه به‌صرفه اقتصادی ممکن است که غکورش در از ظرفیت‌های کشاورزی منطقه‌ای نیز استفاده کرده و ضمن ورود به صنعت کشاورزی، با تکمیل سوله‌های نیمه ساخته، وارد حوزه بسته‌بندی حبوبات هم شود.
گفتنی است این مزایده بیست و پنجم آبان ماه برگزار شده است.

همفکران

غکوروش

#گزارش_بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *