۵ نکته که در معاملات این هفته باید به آن توجه کنیم:

۱) مذاکرات در سطح کارشناسی ادامه دارد.

فعلا روند آن مثبت است و اگر می خواهیم با توجه به آن تصمیم بگیرم، فعلا نمی توان انتظار نتیجه مشخص از آن داشت. انتظار داشتیم هفته گذشته اخبار مشخص تری از روند مذاکرات مخابره شود ولی ظاهرا روند به قدری کند پیش می رود که انتظار حصول نتیجه مشخص، انتظاری عجولانه است. البته در همین حین اخبار مثبت اما نامشخص از آن مخابره شده و می شود و در کنارش ظاهرا دسترسی ایران به برخی منابع ارزی اش راحتتر شده است. در هر صورت این هفته حداکثر می توانیم انتظار داشته باشیم حداکثر کمی مواضع دو طرف به همین نزدیک شده باشد.

۲) تا انتهای هفته گزارش های ۹ ماهه منتشر خواهد شد.

اگر قصد خرید سهمی را داریم بد نیست به گزارش ۹ ماهه ی آن توجه کنیم و یک موقع سهمی با عملکرد ضعیف ۹ ماهه (خصوصا عملکرد دور از انتظار بازار) نخریم. همچنین اگر قصد فروش سهمی را داریم به عملکرد ۹ ماهه آن توجه کنیم تا شاید با یک عملکرد مناسب امکان فروش در قیمت های بالاتر را بدهد.

۳) قیمت کامودیتی ها بجز اوره هفته ی بسیار خوبی را سپری کرد.

البته در بین پلمیرها و الفین ها هم بودند کالاهایی که با افت قیمت داشتند. اما نفت، فلزات رنگی (مس، روی، آلومینیوم) و زنجیره فولاد هفته خوبی را پشت سر گذاشتند. اگر اتفاق دور از انتظاری نیافتد، فولادی ها، فلزی ها و پالایشی های تولیدکننده این محصولات که گزارش ۹ ماهه خوبی هم منتشر خواهند کرد، می توانند رشد داشته باشند. با توجه شرایط بازار احتمال رشد در گروه پالایشی و روی بیشتر به نظر می رسد.

۴) دلار به حالت شلِ خودش ادامه خواهد داد و نقطه نوسانش از ۳۰ به ۲۸ هزار تومن منتقل شده است.

در واقع فعالان دلار با مشاهده روند مذاکرات قیمت آن را ۲ هزار تومن کاهش دادند و در حال حاضر اخبار را پیگیر هستند و کار خاصی نمی کنند. البته نیما که نرخ مهم برای بازار سهام است، به رشد هفتگی خودش ادامه خواهد داد

۵) انتظار می رود شنبه نرخ سود بین بانکی کاهش یابد.

به نظر می رسد نرخ سود بین بانکی، نرخ بانک مرکزی (ریپو) و نرخ بازده اوراق امکان یک درصد کاهش دیگر را داشته باشند. البته روز یکشنبه و دوشنبه می توان دید که آیا باز هم نرخ کاهش پیدا می کند یا نه. کاهش نرخ بهره و کنترل آن فعلا آرامشی را در بازاری ها بوجود آورده است و اگر همین روند ادامه پیدا کند می توان به بازار امیدوار بود.

اخبار بورس

معاملات معاملات معاملات

#گزارش_بازار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *