قیمت #نفت در روز چهارشنبه پس از دو جلسه کاهش، افزایش یافت. داده‌های صنعت نشان داد کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام و سوخت ایالات متحده متوقف شده و نگرانی‌ها از افزایش احتمالی عرضه از #ایران را خنثی کرد.

بهای معاملات آتی نفت #برنت با ۲۳ سنت یا ۰٫۳ درصد افزایش به ۹۱٫۰۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که ایالات متحده آمریکا. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۱۱ سنت یا ۰٫۱ درصد افزایش، به ۸۹٫۴۷ دلار در هر بشکه رسید.

تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets می گوید: کمبود عرضه عامل کلیدی است که قیمت نفت را افزایش داده است.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه، ذخایر نفت خام، #بنزین و میعانات آمریکا هفته گذشته کاهش یافت. بر اساس گزارش API، ذخایر نفت خام بر خلاف انتظارات تحلیلگران برای افزایش ۴۰۰۰۰۰ بشکه ای، ۲ میلیون بشکه کاهش یافت.

اطلاعات بیشتر از EIA ایالات متحده در ساعت ۱۰:۳۰ صبح منتشر خواهد بود.

 نگرانی ها در مورد توافق هسته ای احتمالی ایران که می تواند نفت بیشتری را وارد بازارهای جهانی کند، بر قیمت ها تاثیر گذاشته است.

در حالی که واشنگتن مذاکرات غیرمستقیم با ایران برای احیای توافق هسته ای را از سر گرفت، برنت و وست تگزاس در روز سه شنبه حدود ۲ درصد کاهش یافتند که برای دومین جلسه متوالی کاهش یافت. چنین توافقی می‌تواند تحریم‌های آمریکا بر نفت ایران را لغو کند و به سرعت عرضه‌ها را به بازار بیافزاید، اگرچه تعدادی از مسائل حیاتی هنوز باید برطرف شوند.

❓اداره اطلاعات انرژی از ایالات متحده انتظار دارد تولید نفت خام در سال ۲۰۲۲ با ۷۷۰ هزار بشکه افزایش به ۱۱٫۹۷ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

در همین حال، نگرانی‌ها در مورد #اوکراین کاهش یافت زیرا امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که معتقد است می‌توان گام‌هایی برای کاهش تنش پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور #روسیه برداشت و از همه طرف‌ها خواست آرامش خود را حفظ کنند.

اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

#گزارش_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *