قیمت نفت

قیمت نفت در روز چهارشنبه پس از عقب نشینی بیش از ۳ درصدی در جلسه قبل ثابت ماند سرمایه گذاران تأثیر کاهش تنش در #روسیه و #اوکراین در برابر عرضه محدود جهانی و بهبود تقاضای سوخت را ارزیابی کردند.

برنت با ۱۰ سنت کاهش به ۹۳٫۱۹ دلار در هر بشکه داد و ستد شد و یک شبه پس از اعلام عقب نشینی نسبی نیروهای روسیه از نزدیک اوکراین که هنوز توسط ایالات متحده تأیید نشده است، ۳٫۳ درصد کاهش یافت.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز ثابت ماند و پس از پایان قرارداد در جلسه روز سه شنبه با ۳٫۶ درصد کاهش، ۹۲٫۱۳ دلار معامله شد.

هر دو معیار نفتی، روز دوشنبه به بالاترین میزان خود از سپتامبر ۲۰۱۴ رسیده بودند که برنت به ۹۶٫۷۸ دلار و WTI به ۹۵٫۸۲ دلار رسید. قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۱حدود ۵۰ درصد جهش کرد، در حالی که WTI حدود ۶۰ درصد افزایش یافت زیرا بهبود تقاضای جهانی ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ باعث کاهش عرضه شد.

تحلیلگران گفتند که فراتر از تنش در اوکراین، قیمت ها در بازار نفت همچنان در مسیر حرکت به سمت ۱۰۰ دلار در هر بشکه هستند.

جاناتان بارت، مدیر سرمایه گذاری، گفت: «از لحاظ تکنیکالی، ما می توانیم شاهد بازگشت قیمت ها به ۹۰ دلار در هر بشکه باشیم، اما با بازگشت اقتصاد به مسیر خود و تقاضای بیشتر در بازار محدود، قیمت ها به سمت ۱۰۰ دلار افزایش می یابد.

اولاف شولتز، روز سه‌شنبه گفت، پس از چهار ساعت گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، زمینه برای دیپلماسی بیشتر برای جلوگیری از جنگ بین روسیه و اوکراین را می‌بیند.

در همین حال، وزارت کار ایالات متحده گزارش داد که قیمت‌های تولیدکننده به بیشترین میزان در هشت ماه گذشته در ژانویه افزایش یافته است و یادآوری می‌کند که #تورم بالا ممکن است در سال جاری ادامه داشته باشد.

اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

#گزارش_بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *