ولبهمن

به گزارش همفکران مجمع فوق‌العاده شرکت بهمن ليزينگ به منظور تصویب افزایش سرمایه ۱۲۵ درصدی این شرکت از محل سود انباشته در تاریخ ۱ اسفند ماه برگزار شد. در حاشیه این مجمع گفت و گویی داشتیم با مدیرعامل و مدیرمالی شرکت که در ادامه می خوانید…

 

برنامه انتشار اوراق ۱۴۰ میلیارد تومانی در چه مرحله ای است؟

این اولین باری است که یک شرکت لیزینگ می‌خواهد از محل اوراق تامین مالی کند و بدلیل اینکه ما باید در مرحله اول از بانک مرکزی مجوز انتشار  کسب کنیم و از آنجایی که بانک مرکزی ساختار مشخصی در این حوزه نداشته، فرآیند طولانی شده اما به شدت به دنبال انتشار اوراق هستیم و چندین جلسه هم با بانک مرکزی داشتیم. احتمالا اوایل سال ۱۴۰۱ موفق به انتشار این اوراق شویم.

 

برنامه ای برای ورود به سایر حوزه های لیز (به جز خودرو) ندارید؟

خیر. اتفاقا یکی از مزیت های شرکت ما همین موضوع است. ما تنها شرکت لیزینگی هستیم که به صورت تخصصی در حوزه خودرو فعالیت می کنیم. حتی رقبای ما مثل رایان سایپا در حوزه های دیگر هم فعالیت می کنند.

 

این چه مزیتی برای شما محسوب می شود؟ سایر شرکت ها از پتانسیل های بازارهای دیگر مثل لوازم خانگی هم استفاده می کنند و عملیات لیزینگ شما محدود به حوزه خودرو مانده است.

این تصمیمی است که گروه بهمن گرفته و ما هم تابعیم که تمرکزمان را در محدوده فروش محصولات گروه بگذاریم.

 

با مشکل کمبود نقدینگی مواجه نیستید؟

به شدت. سال ۱۴۰۰ عملیات لیزینگ ما با رشد قابل توجهی همراه بوده است. مشکل اصلی ما تامین منابع مالی است. افزایش سرمایه ۱۰۰ میلیاردی از محل سود انباشته هم در همین راستاست. هدفمان این است که از منابع داخلی شرکت استفاده بیشتری ببریم و قدرت عملیات لیزینگ مان را افزایش بدهیم.

 

برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی می کنید چقدر تسهیلات بانکی دریافت کنید؟

عدد دقیقی نمی توان گفت اما چون باید یکسری نسبت‌ها را رعایت کنیم، برای دریافت تسهیلات با محدودیت هایی مواجه هستیم. تمرکز ما در حوزه ماشین های کار است و از آنجایی که متاسفانه قیمت ها افزایش زیادی داشته، کار ما هم در حوزه جذب منابع با اعداد بالا دشوارتر شده است.

 

با این اوصاف وضعیت عملیاتی شرکت را در سال ۱۴۰۱ چطور می بینید؟

با توجه به افزایش سرمایه ۱۰۰ میلیاردی و انتشار اوراق ۱۴۰ میلیاردی، انتظار داریم سال خیلی خوبی به لحاظ عملیاتی داشته باشیم. اگر شرایط اقتصادی هم وارد فرآیند با ثبات شود خیلی به ما کمک می کند.

 

در ادامه در خصوص قیمت نماد روی تابلو عنوان شد:

قیمت سهم ما در بازار به نسبت سایرین افت کمتری داشته است. تخمین ما این است که ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد عملیات لیزینگ را در سال آینده داشته باشیم.

#گزارش_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *