گزارش بازار امروز یکشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰
تردید تعطیلاتی !

بازهم بازار امروز ترجیح داد همین حالت لنگ درهوا بودن خود را حفظ کند و فضا خیلی روشن و شفاف نبود او انگارازاین بی وزن بودن لذت هم میبرد و تلاشی برای بهبود نمیکند و صد البته در استانه تعطیلی هم با زار ترجیح میدهد کمتر ریسک کند و بیشتر تماشاچی باشد .

البته عرضه ها هم در باز ار کم نبود ولی همین که این عرضه ها رنجی نیست و حال خراب کن بازار نشده نکته خوبی است. به هر حال بازا ر است و در استانه تعطیلی و ترس از اتفاقات عجیب باعث شده بود در عین خوش بین بودن کمی محافظه کار باشد و فضای قوی را در بازار نداشته باشیم ولی امروز هم چهره بازار روی سهم های کوچک خوب و مثبت ظاهر شده بود و این نشان میدهد رفتار جریان پول کمی خاص تر شده است .

جریان پول با این حرکت دارد پیام هایی را برای بازار می فرستد

یکی از مهم ترین ان این است که از عملکرد سهم های بزرگ و قوی بازار خسته شده و به این سهم می رود که روی کوچکترها بازی بگیرد … با این موضوع کاری نداریم که این یک حرکت خطرناک است و این جریان پول و هدایت به این سمت در صورتی که وارد سهم پدرو مادر داری نشود چالش های بعد ان روشن خواهد بود و البته از همین حالا دوباره شاهد بگیرو ببند های توقف و این موارد هستیم که ناشی از همین تغییر فاز است .

بازار رفتارهای جالبی را در کنش و واکنش های خود نشان میدهد که برای همه غیرقابل پیش بینی است به واقع کسی فکر نمیکرد در این مقطع این جریان را شاهد باشیم ولی انقدر رفتارحقوقی ها و بازیگران بازار متناقص و خاص و غیرمنطقی پیش رفت که این الگوی معاملاتی دوباره دارد بروز میکند و میتواند حاشیه ساز باشد .

بازهم میگوییم کسی مخالف سهم کوچک و یا هر چیز دیگر نیست بحث این است که اگر این خرید و فروش برمدار ارزندگی یک دارایی نباشد سفته بازی غیرمنطقی خواهد شد و این اسیب جدی برای روزهای اتی بازار است

دراین روزها که نمیتوان در مورد بازار اظهار نظر قطعی کرد فضای اقتصاد هم کمی خاص و مبهم شده است از یک سو شاهد حذف ارز ۴۲۰۰ در بودجه هستیم در سوی دیگر قیمت نفت صعودی شده در کنار ان شرایط نرخ ارز را داریم که کف ان در بودجه حوالی ۲۴۰۰۰ بسته شده است و اما و اگرهای دیگر باید به بازار حق داد که این اخر سال و ۱۱ روز کاری باقی مانده را هم سپری کندو بعد بخواهد با دید قوی تر و بازتری به موضوعات فکر کند .

بعید است در این ۱۰ روز کاری اتفاق عجیبی را در بازار شاهد باشیم و شاید هنر همه این باشد که شرایط موجود را حفظ کرده و به سال ۱۴۰۱ منتقل شویم . که صد البته در ۱۴۰۱ هم خیلی اش و کاسه فرقی نمیکند فقط شاید برخی حقوقی های بازار برای خوردن و فروش دارایی ها ولع کمتری داشته باشند .

و اما سراغ بازا ر امروز برویم که خوب اغاز کرد و مثبت بود ولی هر چه پیش رفت اوضاع عرضه ها بیشتر شد که برخی ان را به واسطه تعطیلی پیش رو میدانند فکر میکنیم برای روز چهارشنبه هم به خاطر بین تعطیلی بودن ابی برای بازار گرم نشود و فضا شبیه امروز باشد ..

بتا سهم

#گزارش_بازار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *