آخرین وضعیت فروش اوره سازان ایران در بازار جهانی

در هفته جاری زیرمجموعه های پارسان (#شپدیس، #کرماشا و #شیراز) پیشنهادهای خرید خود را به ۵۳۰ دلار برای هر تن افزایش داده اند. چندمحموله در قیمت های فعلی در هفته جاری به فروش رسیده است. از جمله یک پارت ۴۵ هزار تنی برای بارگیری در ماه جاری میلادی است و همچنین یک محموله ۳۰ هزار تنی برای اروپا با نرخ ۶۰۰ دلار CFR. در هفته گذشته نیز حجم بالایی از محصولات (۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار تن اوره گرانول) به قیمت ۴۹۰ دلار به فروش رسیده است. مقصد این محموله ها ترکیه، آفریقا، جنوب شرق آسیا و برزیل بوده است.

#شلرد نیز یک محموله ۲۴ هزار تنی در هفته گذشته به قیمت ۴۹۰ دلار به فروش رسانده است. در هفته جاری مزایده دیگری نیز این شرکت برگزار خواهد کرد.

#خراسان هم یک پارت ۲۵ هزار تنی اوره پریل با قیمت ۴۸۰ دلار هفته گذشته به فروش رسانده است.

رشد ادامه دار قیمت #اتیلن، در هفته گذشته اتیلن با افزایش ۶۰ دلاری به ۱,۲۶۱ دلار رسید

اتیلن جنوب شرق آسیا در هفته گذشته با رشد ۶۰ دلاری به ۱,۲۶۱ دلار رسید. دلیل اصلی رشد قیمت اتیلن در هفته گذشته جهش قیمت نفت و به تبع آن قیمت نفتا در بالا دست بوده و تولیدکنندگان به ناچار به دلیل تحت فشار قرار گرفتن حاشیه سود، قیمت های پیشنهادی را بالا برده اند. تعدادی از خریداران تا قیمت های ۱,۲۵۰ دلار را برای خرید پیشنهاد داده اند اما قیمت های بالاتر به خصوص تا سطح ۱,۳۰۰ دلار برای خریداران به دلیل حاشیه سود های بسیار پایین قابل قبول نیست.

افزایش قیمت های حمل دریایی نیز بر افزایش قیمت ها تاثیر گذاشته به طور مثال نرخ حمل دریایی از تایوان به چین از ۵۰ دلار به ۷۰ دلار به ازای هر تن رسیده است که ناشی از رشد قیمت نفت و رشد قیمت سوخت های فسیلی می باشد. بیشتر خریداران ترجیح می دهند برای خرید عجله نکنند و تعدادی از تولید کنندگان اتیلن ظرفیت تولید خود را به دلیل تقاضای ضعیف پایین دست، رشد قیمت های بالا دست و سودآور نبودن تولید اتیلن تا ۸۰% پایین آورده اند.

#جم #شاراک #مارون #شکبیر

کارگزاری بانک صنعت و معدن

#تحلیل_بنیادی

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *