امید اندک به کاهش ادامه دار قیمت

در حالی که اعضای آژانس بین المللی انرژی (IEA) برای پیوستن به بزرگترین آزادسازی ذخایر نفتی ایالات متحده موافقت کردند، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت.

هر دو شاخص نفت برنت و نفت خام ایالات متحده در بزرگترین افت هفتگی خود در دو سال اخیر پس از اعلام آزادسازی روز پنجشنبه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، حدود ۱۳ درصد کاهش یافتند.

روز جمعه بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۲ سنت کاهش به ۱۰۴٫۳۹ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) ۱.۰۱ دلار یا ۱ درصد کاهش یافت و به ۹۹.۲۷ دلار رسید.

بایدن از انتشار روزانه ۱ میلیون بشکه نفت خام به مدت شش ماه از ماه مه خبر داد که با ۱۸۰ میلیون بشکه، بزرگترین آزادسازی تاریخ از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا (SPR) است.

هیدچیکا کویزومی، مدیر بخش امور بین‌الملل در وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن گفت که کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی روز جمعه بر سر حجم یا تعهدات هر کشور در نشست اضطراری خود به توافق نرسیدند. او افزود که جزئیات بیشتر را می‌توان «طی هفته آینده یا بیشتر» دانست

اوپک پلاس که شامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه است، روز پنجشنبه با وجود فشارهای غرب برای افزایش تولید، به برنامه‌هایی برای افزایش ۴۳۲ هزار بشکه در روز به هدف خود در ماه مه پایبند بود.

شرکت‌های انرژی ایالات متحده هفته گذشته برای دومین هفته متوالی دکل‌های نفت و گاز طبیعی را اضافه کردند، اما رشد تعداد دکل‌های حفاری همچنان کند باقی می‌ماند زیرا حفاری‌ها به بازگرداندن پول نقد به سهامداران از قیمت‌های بالای نفت خام به جای افزایش تولید ادامه می‌دهند.

استفان برنوک، تحلیلگر PVM گفت: سیل قریب الوقوع بشکه های ایالات متحده این واقعیت را تغییر نمی دهد که بازار برای یافتن عرضه کافی در ماه های آینده تلاش خواهد کرد.

آزادسازی ایالات متحده در مقایسه با انتظارات مبنی بر اینکه ۳ میلیون بشکه در روز از نفت روسیه حذف خواهد شد، کمرنگ است، زیرا تحریم ها فشار می آورند و خریداران از خرید خودداری می کنند.

در یک سیگنال نزولی برای تقاضا، مرکز تجاری چین در شانگهای در روز جمعه پس از اینکه دولت اکثر ۲۶ میلیون ساکن این شهر را با هدف جلوگیری از گسترش COVID-19 قرنطینه کرد، متوقف شد.

جی پی مورگان (NYSE:JPM) در یادداشتی اعلام کرد که پیش بینی قیمت خود را بدون تغییر در ۱۱۴ دلار در هر بشکه برای سه ماهه دوم و ۱۰۱ دلار در هر بشکه در نیمه دوم سال جاری حفظ کرده است.

مهمتر از همه، ما اذعان داریم که آزادسازی ذخایر نفت منبع دائمی عرضه نیست و اگر میانگین نفت سرگردان روسیه بیش از یک میلیون بشکه در روز در سال آینده باشد، این امر سال ۲۰۲۳ را با کسری عمیقی مواجه خواهد کرد و پیش‌بینی قیمت ۹۸ دلاری ما برای هر بشکه را در پی خواهد داشت.

اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

#گزارش_بازار  #نفت

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *