زنگان

شرکت صنعت روی #زنگان اعلام نمود از آن جا که در حال حاضر برنامه صادرات برای محصولات خود ندارد، وضع عوارض صادرات بر درآمد عملیاتی و سود آوری این شرکت تاثیری نخواهد داشت.

کاما

#کاما #فروی پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری وزارت صنعت و معدن و تجارت مبنی بر عوارض صادراتي بر روي صادرات به استحضار می رساند باتوجه به قيمتهاي فعلي افزايش عوارض صادرات کنسانتره روي طبق بخشنامه شماره ۶۰/۲۸۷۱۹ مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۲ از ۱۲ به ۱۴ و تعلق عوارض ۱۱ درصد به شمش روي مشمول شرکت است که تاثيرات آن در اولين گزارش تفسيري اعلام ميشود

فجر

#فجر پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری وزارت صمت مبنی بر اخذ عوارض صادراتي به استحضار می رساند عوارض صادراتي وضع شده برقيمتهاي صادراتي موضوع بخشنامه شماره ۶۰/۲۶۹۷۶ مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ با فرض حفظ قيمتهاي کنوني ودرصورت اعمال عوارض ۵ درصد بر صادرات معادل ۳۰۷٫۵۰۰ ميليون ريال ازسودپيش بيني شده سهامداران کاهش خواهديافت . ضمناً ذکر اين نکته ضروري است که صادرات پيش بيني شده اين شرکت براي سال مالي منتهي به پايان ۱۴۰۱ معادل ۳۰٫۰۰۰ تن مي باشد.

سکرما

#سکرما با سرمایه قدیم گزارش داده و باید اصلاح شود ولی در هر صورت با سرمایه قدیم با سود جالبی در ۳ ماهه مواجه بوده و ۳ ماهه با تحقق بخشی از سود غیرعملیاتی ۹۶۹ ریال سود محقق کرده است سهم ۲۵۵ میلیارد ریال سود عملیاتی ، ۷۰۱ میلیارد ریال سود غیرعملیاتی و در مجموع ۹۶۰ میلیارد ریال سود خالص دارد

سبجنو

#سبجنو جلسه مجمع عمومی این شرکت در ساعت ۱۰:۰۰ روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ در استان تهران ،شهر تهران به آدرس خيابان ولي عصر، بالاتر از جام جم، نرسيده به پارک وي، خيابان استقلال، سالن مجموعه فرهنگي ورزشي تلاش برگزار میگردد

شفاف سازی #فجهان

تاثير وضع عوارض صادراتي بر سود پيش بيني شده سال ۱۴۰۱

به اطلاع مي‌رساند پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری وزارت صمت مبنی بر اعمال عوارض صادراتي به استحضار می رساند وضع عوارض مذکور باعث کاهش حدود هفت درصدي سود سالانه شرکت گردد.

فولاد

#فولاد پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر وضع عوارض صادراتي بر محصولات زنجيره فولاد به استحضار می رساند درصورت حفظ قيمت هاي جهاني محصولات فولادي و پيش بيني ۱،۱۵۰،۰۰۰ تن صادرات در سال ۱۴۰۱ ، سود خالص از دست رفته سهام داران به شرح ذيل مي باشد ( نرخ تسعير ارز ۲۵۰،۰۰۰ ريال )

اسلب = ۷۵۰،۰۰۰ تن * ۸۵۰ دلار * ۲۵۰،۰۰۰ ريال * ۲۰% *۱/۱۲ = ۲،۶۵۰ ميليارد ريال محصولات گرم= ۴۰۰،۰۰۰ تن* ۹۵۰ دلار * ۲۵۰،۰۰۰ ريال * ۵% *۱/۱۲ = ۳۹۵ ميليارد ريال . با توجه به محاسبات فوق الذکر ودر صورت اعمال عوارض بر اساس جدول پلکاني و با فرض حفظ قيمت هاي کنوني نسبت به بودجه پيش بيني شده ، ۳،۰۴۵ ميليارد ريال به صورت ماهيانه از سود سهامداران کاهش خواهد يافت. بديهي است با توجه به افرايش نرخ هاي فروش صادراتي اسلب و ورق گرم و در صورت تغيير در نرخ مبنا ( افزايش ) مندرج در بخشنامه مذکور ، اين مبلغ کاهش خواهد يافت.

سپاها

#سپاها پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری وزارت صمت مبنی بر بر وضع عوارض براي صادرات کالاها به استحضار می رساند نحوه ي اجراي بخشنامه مزبور داراي ابهاماتي مي باشد که نياز به اصلاح و بازنگري دارد که با توجه به پيگيري هاي نهادهاي ذيربط از جمله انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان حذف يا اصلاح محتمل مي باشد. همچنين اقدامات محتملي از جمله افزايش نرخ صادرات سيمان و کلينکر مي تواند اثر عوارض صادراتي مذکور را تا حدود زيادي برطرف نمايد. با توجه به موارد مطروحه و ابهامات در خصوص اجراي آن و شرايط حاضر امکان برآورد آثار اجراي اين بخشنامه بر عملکرد مالي اين شرکت فراهم نمي باشد.

وملل

به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر،
تعلیق نماد معاملاتی #وملل حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ادامه می یابد.

شپترو

به گزارش همفکران در مجمع شرکت پتروشیمی آبادان در خصوص موضوع صادرات گفته شد: در بحث کمی صادرات، سعی داریم سهم خود را حفظ کنیم. برای بحث افزایش صادرات موضوع کیفی و تنوع محصول را مد نظر داریم. با NPC هم مذاکراتی در خصوص مقاصد صادراتی داشته ایم اما نتیجه آن هنوز مشخص نیست.

ساوه

#ساوه پیرو شایعه منتشر شده در پایگاه خبری وزارت صمت مبني بر وضع عوارض براي صادرات کالاها بخ مبنی بر – به استحضار می رساند نحوه اجراي بخشنامه مزبور داراي ابهاماتي است علاوه براين اقداماتي به‌منظور تعديل و اصلاح مفاد آن از سوي نهادهاي ذي‌ربط (من‌جمله انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان) در دست پيگيري است. لازم به ذکر است صنعت سيمان در حال حاضر داراي ظرفيت توليدي در حدود ۸۸/۵ ميليون تن در سال مي باشد و مصرف داخل به‌طورمعمول بالغ بر ۶۰ ميليون تن است. براين اساس مازاد ظرفيت عملي عمدتاً بايستي از طريق مرزهاي زميني و دريايي صادر شود تا علاوه بر تأمين نياز ارزي کارخانجات سيمان به شرايط تعادل عرضه و تقاضاي داخل نيز کمک نمايد.

براين اساس انتظار مي‌رود تا بخشنامه موصوف در خصوص اين صنعت مورد تعديل واقع شود. با عنايت به موارد مذکور امکان برآورد آثار اجراي اين بخشنامه بر درآمد و سودآوري اين شرکت فراهم نيست. بديهي است پس از روشن شدن ابهامات نحوه اجرا، نسبت به اعلام تأثيرات ناشي از وضع عوارض در قالب برنامه ريزي براي صادارتي شرکت اقدام لازم انجام خواهد پذيرفت.

ودی

#ودی پیرو آگهی مزایده عمومی املاک مازاد بانک دی(شرکت سهامی عام) منتشره در تاریخ ۲۶اسفند ماه ۱۴۰۰، به اطلاع سهامداران و دینفعان محترم می رساند مزایده مزبور در تاریخ مقرر (۱۴۰۱/۰۱/۲۳)برگزار و پیشنهادی از این بابت دریافت نگردید.

وصندوق

#وصندوق با عنایت به مجوز افزایش سرمایه با شماره مجوز DPM-IOP-00A-161 مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۸و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده ۱۴۰۰/۰۹/۰۱ با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت از مبلغ ۲۷,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۴۰,۷۷۰,۰۰۰ میلیون ریال ، تعداد ۱۳,۷۲۱,۷۴۱,۰۲۶ سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد ۴۸,۲۵۸,۹۷۴ سهم ۱۰۰۰ ریالی برای پذیره نویسی عمومی عرضه میگردد.
مهلت پذیره نویسی عمومی از تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۹ لغایت تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۷

مدیریت

سرمايه گذاري و خدمات #مديريت صندوق بازنشستگي کشوري در ۳ ماهه به سود ۳۴۸ ریالی رسیده است

مهم برای #کچاد

پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بر وضع عوارض صادراتي بر محصولات زنجيره فولاد به استحضار می رساند احتراماً ، باز گشت به نامه شماره ۸۶۹۸۹۶ مورخ ۲۵/۰۱/۱۴۰۰ آن سازمان محترم در خصوص اثرات ابلاغيه شماره ۲۸۷۱۹/۶۰ مورخ ۲۲/۱/۱۴۰۰ مدير کل محترم دفتر صنايع معدني وزارت صمت مبني بر تعرفه بيلت صادراتي جهت اخذ عوارض مطابق جدول پلکاني عوارض صاداراتي ، به استحضار مي رساند که با شرايط موجود و قيمت هاي جهاني و حسب نياز ارز بابت طرحهاي توسعه ، اين شرکت در نظر دارد حدود ۱۵۰ هزار تن صادرات بيلت در سال ۱۴۰۱ را انجام دهد .

نرخ جهاني بيلت : ۶۵۰ دلار نرخ تسعير ارز : ۲۴۵،۰۰۰ ريال پيش بيني مقدار صادرات بيلت در سال ۱۴۰۱ : ۱۵۰،۰۰۰ تن عوارض صاداتي : ۱۵۰،۰۰۰ تن *دلار ۶۵۰ *۲۴۵۰۰۰ ريال *۱۱ درصد : ۲۶۰ ميليارد تومان با توجه به محاسبات فوق الذکر و در صورت اعمال عوارض ۱۱ درصدي ( براساس جدول پلکاني ) بر صادارت بيلت ، (با حفظ قيمت کنوني ) مبلغ ۲۶۰ ميليارد تومان عوارض بر صادرات ، به هزينه هاي شرکت اضافه مي گردد که با توجه به حجم فعاليت هاي عملياتي عوارض مزبور تاثير چنداني بر عملکرد شرکت نخواهد داشت .

بتا سهم

#کدال_نگر

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *