قیمت نفت

قیمت #نفت در معاملات اولیه آسیایی امروز چهارشنبه افزایش یافت زیرا تنش‌های ژئوپلیتیکی با هشدار #روسیه در مورد کاهش عرضه گاز به #لهستان و #بلغارستان افزایش یافت. این در حالی است که امید به محرک‌های اقتصادی #چین چشم‌انداز تقاضای نفت را تقویت کرد.

بهای معاملات آتی نفت #برنت با ۱٫۲۷ دلار یا ۱٫۲ درصد افزایش به ۱۰۶٫۲۶ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱٫۱۱ دلار یا ۱٫۱ درصد افزایش یافت و به ۱۰۲٫۸۱ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت‌های نفت خام روز سه‌شنبه در معاملات پرنوسان، حدود ۳ درصد افزایش یافت زیرا بازار بین نگرانی‌های عرضه و تقاضا به دلیل اختلال در نفت و گاز روسیه و بدتر شدن چشم‌انداز اقتصاد جهانی درگیر است.

‼️شرکت گازپروم #روسیه (MCX:GAZP) به لهستان و بلغارستان گفته است که از روز چهارشنبه عرضه گاز خود را متوقف خواهد کرد این خبر باعث شد که قیمت‌های آتی دیزل با سولفور بسیار کم بیش از ۹ درصد در روز سه‌شنبه افزایش یافت و به ۴٫۴۷ دلار در هر گالن رسید که یک رکورد است.

صندوق بین‌المللی پول (IMF) روز سه‌شنبه هشدار داد که آسیا با چشم‌انداز «رکود تورمی» با جنگ #اوکراین، افزایش قیمت‌های کالاها و کاهش رشد در چین که باعث ایجاد عدم اطمینان قابل‌توجه شده است، مواجه است.

شرکت داده‌های مسافرتی OAG روز سه‌شنبه اعلام کرد با وجود محدودیت‌های طولانی مدت، تقاضای پروازهای داخلی #چین افزایش یافته است و ظرفیت خطوط هوایی جهانی را در این هفته به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۲ رسانده است.

در قسمت عرضه، داده های دولت ایالات متحده در مورد ذخایر نفت خام اواخر روز چهارشنبه ارائه می شود. داده های صنعت روز سه شنبه نشان داد که ذخایر نفت خام و میعانات آمریکا هفته گذشته افزایش یافت در حالی که ذخایر #بنزین کاهش یافت.

اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *