بیت کوین در پایین ترین سطح خود از جولای ۲۰۲۱ قرار دارد.

ارز دیجیتال BTCUSD، طبق داده‌های CoinDesk، دوشنبه تقریباً ۱۲ درصد سقوط کرد و به زیر ۳۰۰۰۰ دلار رسید که بیش از ۵۰ درصد از بالاترین رکورد خود در نوامبر کاهش یافت.

 چرا؟

برخی از تحلیلگران این افت را به عدم اطمینان کلان اقتصادی نسبت می دهند. سرمایه‌گذاران دارایی‌های پرریسک را می‌فروشند، زیرا تورم با سریع‌ترین سرعت درطی ۴۰ سال گذشته افزایش می‌یابد ، رشد اقتصادی ایالات متحده کند شده و فدرال رزرو سیاست‌های پولی خود را تشدید کرده است، در حالی که جنگ روسیه و اوکراین و مشکلات عرضه همچنان ادامه دارد.

اگرچه برخی از حامیان بیت کوین آن را به عنوان ذخیره‌ای از ارزش و پوششی در برابر تورم معرفی می‌کردند، اما در چند ماه گذشته مانند یک دارایی پر ریسک معامله می‌شد. مشارکت کنندگانی که در چند سال گذشته وارد بازار شده‌اند، عمدتاً صندوق‌های سنتی Macro-trading هستند. ویل کلمنته، تحلیلگر ارشد در شرکت استخراج بیت کوین Blockware Solutions، در مصاحبه ای با MarketWatch گفت: آن ها بیت کوین را به عنوان کلاس دارایی سهام فناوری معامله می کنند، اگرچه بسیاری از جنبه های بیت کوین ذاتاً توسط افراد به عنوان دارایی ریسکی تلقی می شود.

کلمنته افزود: «همبستگی بیت کوین با بازارهای سنتی اخیراً نزدیک هم بوده است. همبستگی متحرک ۳۰ روزه بین بیت کوین و نزدک (شاخص سهام فناوری) طبق گزارش ارائه‌دهنده داده‌های رمزنگاری Kaiko Research، روز دوشنبه به بالاترین حد خود یعنی حدود ۰٫۸ رسید.

 برنت دانلی، رئیس Spectra Markets در یادداشت‌های دوشنبه خود نوشت:

بازار در حال حاضر هم بیت‌کوین و هم نزدک را به‌عنوان «دارایی‌های پرریسک طولانی مدت و حساس به نرخ بهره» می‌بیند.
«اگر فدرال رزرو به شکل تسهیل کمی، بنزین بر روی بازارها ریخته باشد، صعودی است.

دانلی نوشت: اما آنها در حال انتقال از آتش‌افشان به آتش‌نشان هستند تا آتش را خاموش می‌کنند.

از ماه مارس، فدرال رزرو با باز خرید اوراق بهادار سررسید شده، ترازنامه خود را در حدود ۹ تریلیون دلار ثابت نگه داشته است. بانک مرکزی چهارشنبه گذشته اعلام کرد که حجم ترازنامه خود را به مدت سه ماه از ژوئن به مدت ۴۷٫۵ میلیارد دلار در ماه کاهش می دهد و از سپتامبر به ۹۵ میلیارد دلار در ماه می رسد.

اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

#گزارش_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *