شستان سهامدار عمده و ۱۰۰ درصدی شرکت فروسیلیسیم خمین است.

براساس این گزارش فرایند IPO شرکت فروسیلیسیم خمین از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و با تدابیر و حمایت‌های سهامداران محترم شستان، تلاش همکارانم در شستان و شرکت فروسیلیسیم خمین و مساعدت فرابورس این شرکت در مهر ماه سال ۱۳۹۹ در بازار دوم فرابورس پذیرفته شد و در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ با نماد معاملاتی فروسیل بعنوان ۲۳۷ شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد .

بر همین اساس میثم فراتی، دیر سبد دارایی ها و تامین منابع شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان به همفکران گفت: با توجه به تاریخ پذیرش و درج نماد این شرکت، میبایست حدود یکسال پیش سهام این شرکت عرضه می‌شد ولی با توجه به شرایط و جو کلی حاکم بر بازار سرمایه امکان عرضه سهام فراهم نگردید. اکنون خوشبختانه و بحمدالله با مساعد شدن شرایط کلی بازار سرمایه آماده عرضه سهام هستیم.

وی در ادامه بیان داشت:

آخرین سرمایه ثبت شده شرکت فروسیلیسیم خمین مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال است. لازم به ذکر است در طی انجام فرایند IPO با توجه به اینکه مطالبات سهامدار عمده از شرکت فروسیلیسیم خمین مبلغ ۳۸۰ میلیارد ریال بود، با عنایت به سیاست‌های توسعه‌ای و حمایتی شستان نسبت به شرکتهای وابسته خود، ۳۰۰ میلیارد ریال از مطالبات سهامدار عمده، از طریق افزایش سرمایه به حقوق صاحبان سهام منتقل گردید و سرمایه اسمی شرکت از مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به مبلع ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

فراتی بیان داشت:

همچنین طبق تعهدی که داریم متعهد به عرضه ۲۰% از سهام شرکت به تعداد ۱۶۰ میلیون سهم هستیم. در روز اول عرضه ۵% آن را به تعداد ۴۰ میلیون سهم با مکانیزم حراج برای کشف قیمت به سرمایه‌گذاران واجد شرایط عرضه خواهیم نمود و ۱۵% باقیمانده آن به تعداد ۱۲۰ میلیون سهم در روزهای آتی با توجه به کشش و تقاضای بازار از طریق بازارگردان این سهم به همه سرمایه‌گذاران متقاضی عرضه خواهد شد.

مدیر سبد دارایی ها و تامین منابع شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان گفت: لازم به ذکر است بازارگردان این سهم شرکت مهرگان تامین پارس (گروه مالی ساتا) انتخاب شده اند. گزارش ارزش گذاری این سهم توسط شرکت تامین سرمایه کاردان تهیه گردیده است. متعهد خرید شرکت تامین سرمایه دماوند خواهد بود و مشاور و کارگزار عرضه شرکت کارگزاری آرمون بورس هستند.

شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان یک هلدینگ سرمایه‌گذاری است که در حوزه‌های پتروشیمی و احداث شهرک پتروشیمی و یوتیلیتی، معدنی، فولادی، ساختمانی و انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت دارد. ماموریت شستان حضور در صنایع استراتژیک و سودآوری است که بتواند حداکثر سود را نصیب سهامداران خود که صندوق‌های بازنشستگی و بیمه ن.م هستند نماید. حضور در حوزه صنعت و معدن جزو استراتژی‌های شستان و ساتا محسوب می‌شود لذا به همین دلیل در زمینه معدنی قصد گسترش فعالیت خود را با محوریت شرکت فروسیلیسیم خمین داریم بنابراین شستان به هیچ عنوان قصد واگذاری و خروج از شرکت فروسیلیسیم خمین را ندارد. بطور کلی برنامه شستان این است که شرکت‌های زیرمجموعه خود را وارد بورس نماید و از محل فروش بخشی از سهام آنها سرمایه‌گذاری‌هایی که در دست اجرا دارد را تکمیل نماید.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد:

به هر حال فروسیلیسیم خمین یکی از شرکتهای با پتانسیلی است که انشاالله در تاریخ ۲۱/۰۲/۱۴۰۰ عرضه خواهد شد و امیدوارم به آن ظرفیت و جایگاهی که شایستگی آن را در بازار سرمایه دارد دست پیدا کند.

همفکران

#گزارش_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *