تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین (BTC)

روز ۵ مه (۱۵ اردیبهشت)، بیت کوین حرکت نزولی جدید را از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۳۸٬۲۶۸ دلار آغاز کرد و در روزهای بعد به زیر حمایت کف کانال صعودی روی نمودار سقوط کرد. این اصلاح، واگرایی مثبتی را که بین قیمت و شاخص قدرت نسبی (RSI) تشکیل شده بود هم از بین برد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛  ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
شیب میانگین‌های متحرک نزولی شده است و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی ناحیه اشباع فروش قرار گرفته است که نشان می‌دهد فروشندگان کنترل کامل بازار را در دست دارند.

ساعاتی پیش حمایت اندکی که در نزدیکی سطح ۳۴٬۳۲۲ دلار قرار داشت شکسته شد؛ حرکتی که می‌تواند خطر سقوط بیت کوین به هدف بعدی در ۳۲٬۹۱۷ دلار را افزایش دهد. این حمایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شکسته‌شدن آن می‌تواند فشار فروش را در بازار شدیدتر کرده و قیمت را تا سطح ۲۸٬۸۵۰ دلار پایین بکشد.

اگر قیمت مجدداً به بالای ۳۴٬۳۲۲ دلار باز گردد با مقاومتی قدرتمند در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مواجه خواهد شد. اگر قیمت پس از برخورد با این سطح به‌سمت پایین بازگشت، یعنی احساسات بازار همچنان منفی باقی مانده و معامله‌گران با افزایش قیمت به دنبال فرصتی برای خروج از بازار می‌گردند؛ اتفاقی که می‌تواند احتمال ازسرگیری روند نزولی را در بازار بیشتر کند.

این چشم‌انداز نزولی تنها در صورتی بی‌اعتبار خواهد شد که خریداران بتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسانده و موقعیت خود را در آن ناحیه تثبیت کنند. در این صورت می‌توان به جهش بیت کوین تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۴۱٬۴۶۶ دلار امیدوار بود.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛  ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
در نمای ۴ ساعته بازار بیت کوین، شیب نزولی میانگین‌های متحرک نشان‌دهنده برتری فروشندگان است

اما قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه اشباع فروش به این معنی است که احتمال بازیابی یا تثبیت قیمت در کوتاه‌مدت وجود دارد. اگر در ادامه خریداران نتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی برسانند، فروشندگان فشار فروش فعلی را حفظ خواهند کرد و این شانس را خواهند داشت که بیت کوین را تا ۳۲٬۹۱۷ دلار پایین بکشند.

در مقابل، عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی نشانه‌ای برای آغاز یک موج بازیابی جدید خواهد بود. پس از آن بیت کوین این شانس را خواهد داشت که خود را تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی بالا بکشد. برای اینکه بتوان گفت روند نزولی دیگر به پایان رسیده است، خریداران باید مقاومت ۴۰٬۰۰۰ دلار را هم پشت سر بگذارند و موقعیت خود را بالای این سطح تثبیت کنند.

 

منبع: ارز دیجیتال

#ارز   #ارز_دیجیتال     #بیت_کوین    #تحلیل_تکنیکال_ارزهای_دیجیتال

آموزش ارزهای دیجیتال : https://kargozari.org/2021/08/04/arzedigital-edu

صرافی های برتر ارز دیجیتال : https://kargozari.org/arzdigital

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *