جدیدترین جزئیات خرید خودرو در بورس

 

عرضه خودرو در بورس با پذیرش خودروهای دیگنیتی، فیدلیتی، جک اس۵، وانت کی ام سی ۳۸، جک جی۴، شاهین و وانت کارا وارد فاز عملیاتی شد. از بین خودروهای پذیرش شده «وانت کارا» گروه بهمن نخستین خودرویی بود که ۲۸ اردیبهشت ماه از طریق بورس به متقاضیان عرضه شد و به زودی باید شاهد فروش محصولات بیشتری از خودروسازان بزرگ کشور باشیم. برای اطلاع از شرایط و نحوه خرید خودرو در بورس کالا ادامه این مطلب را از دست ندهید.

خرید خودرو در بورس

کالا

تاکنون خودروی شاهین از سایپا، وانت کارا، فیدلیتی و دیگنیتی از گروه بهمن و جک اس ۵، جک جی۴ و وانت کی ام سی T۸ از کرمان موتور برای عرضه پذیرش شده اند و متقاضیانی که ثبت نام خود را در بورس کالا تکمیل کرده باشند، امکان خرید این خودروها را دارند.

“وانت کارا” از گروه بهمن، نخستین خودرویی است که روز ۲۸ اردیبهشت ماه از طریق بورس کالا به متقاضیان عرضه شد. این اقدام در راستای کاهش ابهامات و حواشی خرید آنلاین خودرو برای مصرف کنندگان انجام شد و به اعتقاد کارشناسان با ورود خودرو به بورس، قیمت گذاری ها در این بازار شفافیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

نحوه خرید خودرو در بورس

متقاضیان خرید خودرو در بورس باید ابتدا از طریق ثبت نام در سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری فارابی به نشانی farabi.ebgo.ir

، فرایند اخذ کد آنلاین در بورس کالا را تکمیل کنند. توجه داشته باشید یکی از الزامات خرید خودرو در بورس کالاء افتتاح حساب وکالتی و واریز بهای تعیین شده (پیش پرداخت به حساب مذکور است. جهت افتتاح حساب وکالتی، معرفی نامهای از سوی کارگزاری فارابی به طور آنلاین صادر می شود که متقاضیان باید با معرفی نامه مذکور به یکی از بانکهای منتخب مراجعه کند که جزئیات آن در مقاله ی نحوه افتتاح حساب وکالتی بورس کالا موجود است. پس از افتتاح حساب، اطلاعات آن را از طریق کلیک روی گزینه «اعلام شماره حساب وکالتی و در اختیار» در سامانه EBG0 به کارگزاری فارابی ثبت کنند. همچنین اگر تاکنون در سجام ثبت نام نکرده اید، ضروری است از طریق لینک سجام در این سامانه نیز ثبت نام خود را تکمیل کنید.

پس از تکمیل فرایند ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور ورود به سامانه خرید خودرو در بورس کالا از سوی کارگزاری فارابی برای متقاضیان پیامک میشود و متقاضی خرید خودرو باید پیش از ساعت۸:۳۰

روز عرضه، از طریق ورود به سامانه EBG0 کارگزاری فارابی نسبت به ثبت سفارش خودروی مورد نظر اقدام کند.

 

View this post on Instagram

مراحل خرید خودرو در بورس

۔ اخذ کد آنلاین بورس کالای کارگزاری فارابی از طریق سامانه EBG0

۲- افتتاح حساب وکالتی نزد یکی از بانکهای منتخب و اعلام مشخصات آن از طریق کلیک روی گزینه «اعلام شماره حساب» در سامانه EBG0

٣- واریز قیمت پایه به حساب وکالتی یک روز قبل از ثبت سفارش

۴- ثبت درخواست خرید در سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری فارابی از طریق این لینک (تا قبل از ساعت ۸:۳۰ روز عرضه)

۵- تعیین نمایندگی جهت دریافت خودرو در سامانه EBG0 کارگزاری فارابی

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با راهنمایی می توانید از طریق شماره ۰۲۱۲۱۵۶۱۲۳۶ با کارشناسان بورس تماس باشید.

سوالات متداول

امکان خرید خودرو با کد بورسی و سامانه معاملات آنلاین کارگزاری ها وجود دارد؟

خیر، جهت خرید خودرو، متقاضی باید کد بازار فیزیکی بورس کالا داشته باشد؛ بنابراین متقاضی خرید خودرو در بورس باید ابتدا از طریق ثبت نام در سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری فارابی به نشانی farabi.ebgo.ir

فرایند اخذ کد آنلاین در بورس کالا را تکمیل کنند.

امکان خرید خودرو با کد آتی وجود دارد؟

خیر، امکان خرید خودرو تنها با کد بازار فیزیکی بورس کالا وجود دارد.

نام کاربری و رمز عبور سامانه EBGO را از کجا دریافت کنیم؟

پس از تکمیل فرایند ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور ورود به سامانه خرید خودرو در بورس کالا از سوی کارگزاری فارابی برای متقاضیان پیامک می شود و متقاضی خرید خودرو باید در روز عرضه از طریق ورود به سامانه EBGO کارگزاری فارابی نسبت به ثبت سفارش خودروی مورد نظر اقدام کند.

مبلغ پیش پرداخت جهت خرید خودرو را باید به چه حسابی واریز کنیم؟

مشتری باید مبلغ پیش پرداخت را به حساب وکالتی» خود که در هنگام ثبت نام کد بورس کالا اعلام کرده است، واریز کند.

حساب وکالتی چیست؟ منظور از حساب وکالتی، حساب بانکی مشتری است که جهت واریز وجوه پیش پرداخت نزد یکی از بانکهای منتخب افتتاح شده | و برای مسدود کردن وجوه واریزی به بورس، وکالت داده میشود تا در زمان انجام معامله به نام مشتری، وجه مسدودی به حساب تعریف شده کارگزار منتقل شود. چنانچه معامله ای به نام مشتری انجام نشود، وجه مسدود شده در همان روز آزاد می شود.

نحوه افتتاح حساب وکالتی چگونه است؟

جهت افتتاح حساب وکالتی، در فرایند ثبت نام معرفی نامه ای از سوی کارگزاری فارابی به طور آنلاین در سامانه EBG0 صادر می شود که متقاضیان باید با معرفی نامه مذکور به یکی از بانکهای منتخب مراجعه کرده و پس از افتتاح حساب، اطلاعات آن را به کارگزاری فارابی اعلام کنند.

میزان پیش پرداخت برای خرید خودرو چقدر است؟

برای خرید خودرو در حال حاضر باید ۱۰۰ درصد قیمت پایه هر خودرو را به حساب وکالتی واریز کنید.

در صورتی که خرید خودرو انجام نشود، مبلغ پیش پرداخت چگونه عودت داده خواهد شد؟

در صورتی که در پایان روز عرضه، خرید خودرو برای شما انجام نشود، مبلغ پیش پرداخت در همان روز به حساب شما عودت داده خواهد شد.

جزئیات خرید از قبیل قیمت خودرو و میزان پیش پرداخت، زمان تحویل و… را از کجا مشاهده کنیم؟

کلیه جزئیات عرضه هر خودرو شامل مشخصات خودرو، قیمت پایه، میزان پیش پرداخت، زمان تحویل، رنگ، هزینه های جانبی و امکانات در اطلاعیه عرضه منتشر می شود. جهت مشاهده اطلاعیه عرضه به سامانه EBG0 مراجعه کنید.

نحوه ثبت سفارش خرید خودرو چگونه است؟ 

جهت ثبت سفارش خرید خودرو باید به سامانه EBG0 کارگزاری فارابی مراجعه کنید.

محل تحویل خودرو چطور تعیین می شود؟

محل تحویل خودرو یکی از عاملیت های فروش شرکت است که توسط مشتری انتخاب می شود؛ بنابراین در صورت خرید خودرو، مشتری باید از طریق سامانه EBGO، نمایندگی مورد نظر خود را تعیین کند.

پس از خرید، برای تحویل خودرو از نمایندگی چه مدارکی مورد نیاز است؟

۱) اصل و تصویر کارت ملی و شناسنامه خریدار و صفحه توضیحات(در صورت وجود توضیحات)

۲) مدارک احراز محل سکونت

۳) ارائه شماره شبا(۲۴ رقمی) با تاییدیه بانک مربوطه

عرضه خودرو در بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *