مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مخابرات ایران در روز جاری با حضور حداکثری صاحبان سهام درحال برگزاری است و مهمترین نکات مطرح شده دراین جلسه به شرح زیر است:

✅شرکت در سال۱۴۰۰ توانست رشد ۱۳درصدی را در درآمد کل به ثبت برساند. شرکت تغییری در تعرفه های دیتا و تلفن ثابت نداشته است.

✅ بهینه سازی ساختار هزینه و درآمد سرویس های پایه شرکت مانند آدرس های اینترنتی و دیتای تجاری همچنین متنوع سازی جریان های درآمدی صرفاً از خدمات پایه به خدمات ارزش افزوده و دیجیتال و توسعه همکاری مشترک با شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات جهت فروش محصول مشترک و بازنگری در فرایند صدور صورتحساب و توقف روند صعودی لاوصولی و کاهش ۵ درصدی مطالبات سال گذشته بخشی از دستاوردهای تجاری شرکت خوانده شد.

✅ توسعه و ظرفیت سازی شبکهims/ngn به میزان سه میلیون پورت و توسعه ظرفیت منصوبه تلفن ثابت و خدمات باند پهن به ترتیب به میزان ۳۱۶ هرار و ۵۲۰ هزار پورت، اجرای ۶۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در مسیر های شهری و روستایی و واگذاریgbps ۴۴۶۰ ظرفیت انتقال به اپراتور های ثابت و سیار و توسعه ۱۲۰۰ نود شبکه انتقال و افزایش ظرفیت به میزانTbps ۴.۸ و نوسازی و بهسازی تجهیزات تغذیه نیرو در ۶۸۵ مرکز سایت

 همه دستاوردهای شرکت ارتباطات سیار شامل بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک تلفن همراه و کسب سهم بازار درآمدی بیش از ۵۷ درصد و رشد ۴۰ درصدی ترافیک روزانه دیتا و حمله بیش از ۱۹ پتا دیتا در روز، جذب بیش از ۵ میلیون مشترک دائمی و اعتباری توسط همراه اول طی سال گذشته و ارائه ۳ میلیون خدمت ماهیانه در نقاط حضوری شبکه فروش و خدمات و رشد ۲۴ برابری پهنای باند سرویس های داخل دیتاسنتر همراه اول، است

✅افزایش ۴ برابری جریان‌های درآمدی و توسعه زیرساختهای شبکه و پلتفرم‌های فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات جدید ارزش افزوده و ایجاد جریان درآمدی جدید در حوزه ارزش افزوده مالی در قالب قرارداد با شرکت‌های پرداخت الکترونیکی و توسعه سکوهای نرم‌افزاری مورد نیاز شرکت مخابرات ایران از مهمترین دستاوردهای شرکت های تابعه خوانده شد.‌

✅ارائه هوشمند خدمات یکپارچه ارتباطات و فناوری اطلاعات در زیست بوم دیجیتال و ارائه برترین تجربه یکپارچه و دیجیتال به مشتری و و توسعه نوآورانه و هوشمندانه کسب و کار چشم انداز مخابرات ایران در افق ۱۴۰۴ است.

✅ ایجاد سازمان استراتژی محور و یادگیرنده برای رقابت پذیری بهتر در حوزه کسب و کار و اقتصاد دیجیتال و بهره‌گیری از قابلیت‌ و ظرفیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان در جهت توسعه فعالیت های تحقیقاتی آموزشی و توسعه ای و تعمیر رویکرد نوآوری و پژوهش در تمامی سطوح سازمانی بخشی از اهداف شرکت مخابرات ایران است.

جریان های درآمدی مخابرات ایران به ۴ برابر رسید.

یکی از مهمترین برنامه های #اخابر در سال ۱۴۰۱ ، اصلاح ساختار مالی و طرح افزایش سرمایه است.
تنوع محصولات و روند افزایش درآمد زایی در دستور کار مخابرات ایران قرار دارد.
ارتقاء ارزش سهام و مدیریت ویژه #اخابر در بازار سرمایه به عنوان یکی از اولویت ها به شمار می رود.
اصلاح تعرفه خدمات ثابت در دستور کار است.
توسعه ۱۱۸ تجاری با خدمات نوین در سال جاری به اجرا گذاشته می شود.
هوشمند سازی خدمات یکپارجه ارتباط و فناوری یکی دیگر از اهداف ۱۴۰۱ #اخابر است.

پاسخ به سوال سهامداران

✅در پاسخ به سوال سهامداران گفته شد: دو برنامه افزایش درامد و‌کاهش هزینه داریم. مخابرات دربخش مکالمات صوتی ۱۲ سال تعرفه ها را تغییر نداده است در حالی که هزینه های ریالی ۱۵ برابر شده است. ما در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه پیش بینی کردیم، که از مهرماه ۱۴۰۰ افزایش تعرفه را در نظر داشتیم که اتفاق نیوفتاد که منجر به مشکل در پایان سال شد. خرداد ۱۴۰۰ تعرفه تلفن ثابت ابلاغ شد که عدم اجرای آن ۲۰۰۰ میلیارد تومان زیان به شرکت تحمیل کرده است. در بخش برق تعرفه ها اصلاح شد‌ چون از سال ۹۵ تغییر نکرده بود.

✅ برنامه بودجه ریزی برای سال ۱۴۰۱ بسیار دقیق و علمی است و مخابرات در مسیر تحول قرار گرفته است.

✅در خصوص افزایش سرمایه گفته شد، شرکت برنامه افزایش سرمایه دارد.منتهی شرکت اگر بخواهد از محل تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش سرمایه دهد باید یک طبقه خاص را مد نظر قرار دهد. همه دارایی ها باید دارای اسناد و مدارک کافی باشد و اگر این اسناد کافی نباشد، نمی تواند مشمول تجدیدارزیابی شود. اگر بتوانیم خودمان را از این بند آزاد کنیم، قطعا خبرهای خوبی را در این خصوص خواهیم داد.

همفکران

#گزارش_بازار

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *