رشد نفت علیرغم افزایش احتمالی نرخ بهره

قیمت نفت امروز افزایش یافت که از کاهش ارزش دلار و افزایش تمایلات ریسک پذیری معامله گران سود می برد، اما انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ های بهره را در این هفته افزایش دهد، به طور بالقوه بر رشد اقتصاد جهانی و تقاضای سوخت تاثیر می گذارد، و افزایش بیشتر را محدود کرده است.

معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۱٫۴ درصد افزایش به ۹۶٫۰۵ دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که قرارداد برنت از ۱۰۰ دلار عبور کرد

معاملات آتی بنزین RBOB ایالات متحده با ۱٫۱ درصد افزایش به ۳٫۰۶۰۸ دلار در هر گالن رسید.

بازار نفت خام در ماه گذشته با کاهش بیش از ۱۲ درصدی در ماه ژوئیه، افت کرد زیرا این نگرانی وجود دارد که افزایش نرخ بهره تهاجمی، به ویژه توسط بانک مرکزی ایالات متحده، می تواند فعالیت اقتصادی را محدود کند و در نتیجه رشد تقاضای سوخت را کاهش دهد.

بانک مرکزی اروپا با افزایش ۵۰ واحدی در اواخر هفته گذشته همه را غافلگیر کرد و انتظار می رود فدرال رزرو روز چهارشنبه با افزایش ۷۵ واحد پایه موافقت نماید.

وضعیت روز دوشنبه مثبت‌تر است، و احساسات ریسک پذیری در آغاز هفته افزایش یافته و منجر به کاهش ارزش دلار آمریکا شده. این به بازار نفت خام کمک می کند زیرا خرید کالای دلاری را برای خریداران خارجی ارزان تر می کند.

این افزایش ها علیرغم اینکه لیبی، عضو اوپک، در آخر هفته اعلام کرد که قصد دارد تولید خود را در دو هفته از حدود ۸۶۰ هزار بشکه در روز به ۱٫۲ میلیون بشکه در روز برگرداند، رخ داده است.

تحلیلگران ING در یادداشتی می‌گویند: «احتمال دارد که تولید داخلی نسبتاً بی‌ثبات باقی بماند، چیزی که بازار در سال‌های اخیر به آن عادت کرده است».

گفته می‌شود، حتی با وجود این عرضه اضافی، بازار به طور کلی ضعیف باقی می‌ماند و انتظار می‌رود با توجه به اختلالات در تجارت بشکه‌های روسیه به دلیل تحریم‌های غرب در بحبوحه درگیری اوکراین، در آینده قابل پیش‌بینی نیز همینطور باقی بماند.

«برنامه‌های مورد انتظار برای افزایش سقف قیمت نفت روسیه ممکن است تأثیری معکوس بر قیمت نفت داشته باشد. رئیس بانک مرکزی روسیه گفته است که روسیه به هیچ کشوری که قیمت ها را محدود کند نفت خام عرضه نخواهد کرد.

گازپروم هفته گذشته پس از وقفه ۱۰ روزه تعمیر و نگهداری، جریان گاز از طریق نورد استریم ۱ را از سر گرفت، اقدامی که با توجه به نگرانی ها مبنی بر اینکه مسکو تلاش خواهد کرد از این تعلیق برای اهداف سیاسی استفاده کند، مورد تردید قرار گرفت. با این حال، از سرگیری تنها در ۴۰ درصد از ظرفیت خط لوله رخ داده است.

وزرای انرژی اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای برگزاری نشست اضطراری فردا هستند تا در مورد اقداماتی که کشورهای عضو می توانند برای آماده شدن برای توقف احتمالی جریان گاز قبل از زمستان آینده بردارند، بحث کنند.

کانال تحلیلی پارسیس

#تحلیل_بنیادی

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *