تحلیل بازار جهانی #فولاد

تانگشان چین:

در هفته جاری، موجودی بیلت فولادی در انبارها و بنادر عمده تانگشان یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۸۰۰ تن بود که نسبت به هفته گذشته ۶۹ هزار و ۴۰۰ تن افزایش داشت. در دوره بررسی، بازار فولاد تضعیف شد و بیشتر منابع عمدتاً در انبار ذخیره شده بود.

جنوب شرقی آسیا:

این هفته کشورهای آسیای جنوب شرقی بخشی از محصولات ایران را خریداری کردند که قیمت آن حدود ۴۶۰ دلار آمریکا و ۳۰ هزار تن است. این خریدار ممکن است تایلند یا اندونزی باشد.
قیمت منابع هند نیز این هفته کاهش یافت، اما بازار صادرات آرام بود. کارخانه‌های هندی مناقصه‌های صادرات بیلت را در این هفته باز کردند و فعلان بازار اذعان داشتند که به انتظارات خریداران خارجی نگاه می‌کنند، اما تمرکز روی بازار داخلی در کوتاه‌مدت خواهد بود.

کشورهای مستقل مشترک المنافع: قیمت های صادرات بیلت روسیه در این هفته به شدت کاهش یافت، به طوری که قیمت بیلت صادراتی حدود ۵۲۰ دلار در هر تن فوب بود که حدود ۷۰ دلار نسبت به هفته گذشته کاهش داشت.

خاورمیانه:

قیمت بیلت صادراتی ایران این هفته به شدت کاهش یافت و حدود ۴۷۰ دلار در هر تن فوب بود. به گفته منابع، کارخانه‌های ایرانی به دلیل ضعف بازارهای جهانی مجبور به کاهش قیمت‌ها برای جذب خریداران شده‌اند.
فولاد خوزستان، یکی از کارخانه‌های بزرگ فولاد ایران، در هفته جاری محموله‌ای ۳۰ هزار تنی بیلت فولادی را با قیمت ۴۶۵ دلار در هر تن فوب به جنوب شرق آسیا، به احتمال زیاد تایلند یا اندونزی صادر کرد. شرکت آهن و فولاد سیرجان مناقصه صادرات ۳۰ هزار تن بیلت را برای ارسال در اواسط سپتامبر با مهلت ۲۶ جولای برگزار کرده است. مجتمع فولاد خراسان مناقصه صادراتی ۲۵ هزار تنی بیلت را با مهلت ۱ آگوست و تحویل سپتامبر برگزار کرد. این در حالی است که شرکت فولاد مبارکه مناقصه صادرات ۳۰ هزار تن اسلب را با مهلت ۲۶ جولای و ارسال آن تا پایان سپتامبر برگزار کرده است.

کارخانجات فولاد به طور فعال صادرات می کنند، عمدتاً به این دلیل که ماه آگوست اوج سنتی مصرف برق در ایران است و ممکن است کارخانه های فولادی دوباره با محدودیت تولید مواجه شوند و در آن زمان هم عرضه و هم تقاضای داخلی تحت تأثیر قرار می گیرد. بنابراین تا قبل آن از همه ی فرصت های صادراتی استفاده می کنند.

کارگزاری بانک صنعت و معدن

#تحلیل_بنیادی

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *