#طلا بیم و امید افزایش مجدد نرخ بهره

قیمت #طلا در روز چهارشنبه پس از اظهارات چند مقام #فدرال_رزرو که موجب افزایش ارزش #دلار با چشم انداز افزایش شدیدتر نرخ بهره شد، تقریباً ۱ درصد کاهش یافت.

معاملات آتی طلا ۰٫۹ درصد کاهش یافت و به ۱۷۷۴٫۲۰ دلار در هر اونس رسید. طلای نقدی با ۰٫۲ درصد کاهش به ۱۷۵۸٫۱۲ دلار رسید. معاملات آتی برای فلز زرد برای مدت کوتاهی به بالای ۱۸۰۰ دلار در روز سه‌شنبه افزایش یافت، زیرا نگرانی‌ها از افزایش تنش‌های آمریکا و چین باعث افزایش تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه امن شد.

اما پس از آنکه دو مقام فدرال رزرو احتمال افزایش شدیدتر نرخ بهره را برای مبارزه با تورم افسارگسیخته مطرح کردند،افزایش بیشتر قیمت محدود شد.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در گفتگو با CNBC گفت: فدرال رزرو تا مهار تورم “راه درازی در پیش دارد” که احتمالاً به افزایش بیشتر نرخ بهره اشاره دارد.

این اظهارات باعث افزایش ۱ درصدی دلار آمریکا در روز سه شنبه شد، در حالی که شاخص دلار آمریکا با ۰٫۹ درصد افزایش به ۱۰۶٫۱۸ دلار رسید. بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده نیز پس از اظهار نظر آنها افزایش یافت و روز سه شنبه در ۲٫۷۴۷٪ به پایان رسید.

پس از چهار بار افزایش نرخ بهره در سال جاری، فدرال رزرو در اواخر سپتامبر برای تصمیم گیری در مورد مسیر اقدام بعدی خود تشکیل جلسه خواهد داد. #تورم در ایالات متحده به نرخ سالانه خیره کننده ۹٫۱ درصد رسیده است که این بانک را برای تشدید سیاست های بیشتر تحت فشار قرار داده است.

‼️داده‌های گروه CME اکنون نشان می‌دهد که اکثر سرمایه‌گذاران افزایش ۰٫۵ درصدی در سپتامبرپیش بینی کرده اند که نرخ‌ها را بین ۲٫۷۵ تا ۳٫۰ درصد قرار می‌دهد.

در روز چهارشنبه، ارزش دلار بر اکثر فلزات اصلی دیگر تاثیر گذاشت، به طوری که معاملات آتی #نقره و #پلاتین هر کدام از ۲ درصد کاهش یافتند.
در میان فلزات صنعتی، معاملات آتی #مس در لندن پس از افت ۱٫۱ درصدی در روز سه شنبه با ۰٫۶ درصد کاهش به ۷۷۷۵٫۵۰ دلار رسید. #نیکل ۸ درصد سقوط کرد در حالی که #آلومینیوم ۱٫۷ درصد کاهش یافت.

فلزات صنعتی، به‌ویژه مس، در این هفته تحت تأثیر داده‌های ضعیف تولید از سراسر جهان قرار گرفتند. با کاهش مداوم فعالیت های اقتصادی در سال جاری، چشم انداز قیمت فلزات همچنان ضعیف است.اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

#تحلیل_بنیادی

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *