روند قیمت اوره

در هفته گذشته با تقاضای پایین، قیمت ها روندی نزولی را پشت سر گذاشتند. به طور کلی، با کاهش تقاضا در اروپا، برزیل، ایالات متحده و آسیای جنوب شرقی، بازار همچنان آرام است. بحران گاز طبیعی برای اروپا در این هفته به بالاترین حد خود رسید و کارخانه های بیشتری در اروپا در مورد تعطیلی صحبت می کنند.

ایران یا معامله ۲۸۵۰۰۰ اوره گرانوله با قیمت حدودی ۵۰۰ دلار و صدور چند مزایده از سوی تولیدکنندگان، هفته شلوغی را داشت. شیراز ۱۱۵۰۰۰ تن گرانوله را به قیمت ۵۰۰ دلار در هر تن فوب برای ماه سپتامبر فروخت. تولید کننده دیگری نیز معامله ای با حجم ۱۷۰۰۰۰ تن اوره گرانوله به قیمت ۵۰۰ دلار در هر تن فوب برای ماه سپتامبر به سودان، موزامبیک و ترکیه انجام داد. کرمانشاه مناقصه ای را برای فروش ۳۰۰۰۰ تن اوره صادر کرد. لردگان دو مناقصه ۲۰۰۰۰ تنی گرانوله فله و ۲۰۰۰ تنی کیسه برای ارسال در ماه سپتامبر صادر کرد که هر دو امروز(۲۱ آگوست) بسته می شوند. پتروشیمی خراسان اوره پریل خود را با قیمت ۵۶۰ دلار در هر تن فوب عرضه کرد اما هیچ معامله ای تایید نشد.

قیمت تولیدکنندگان مصری در این هفته تغییر چندانی نداشت.

اکثر آنها ۷۷۵-۸۰۰ دلار در هر تن فوب را مدنظر داشتند، اما قیمت ۷۵۰ دلار نیز در دسترس بود. چندین هفته است که معامله جدیدی وجود ندارد زیرا تقاضای اروپا که به بازار مصر رونق داده بود به سمت نواحی با قیمت ارزان تر رفته است.

در هند دو مصرف کننده ماه آینده یک محموله اوره چینی را دریافت خواهند کرد که بین ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار در هر تن cfr خریداری شد و هر کدام حدود ۱۰۰۰۰ تن اوره خریداری کردند.

در برزیل عرضه اوره گرانوله ایران، ونزوئلا و روسیه، به‌ویژه در بنادر جنوبی قیمت‌ها را در این هفته کاهش داد

سطح قیمت ها در پایان هفته پایین تر از ۵۸۵ دلار در هر تن cfr برای اوره گرانوله در بنادر جنوبی بود. قیمت‌ها در بنادر شمالی نیز با روند کلی پایین‌تر رفتند. بسیاری از بازرگانان در این هفته اظهار داشتند که از ارسال محموله به برزیل اجتناب می کنند و به طور خاص محصول را به اروپا، اروگوئه و آرژانتین می فرستند اما به دلیل تحریم های ایالات متحده و اتحادیه اروپا، بسیاری از تامین کنندگان این انعطاف پذیری را ندارند.

در چین پیشنهادات قیمتی اوره صادراتی تا حدود ۵۱۰ دلار در هر تن فوب افزایش یافت، اما خریداران پیش‌بینی می‌کردند که فاصله زیاد قیمت‌های داخلی (۳۵۰ دلار در هر تن فوب معادل) و بازار بین المللی، قیمت صادراتی را کاهش خواهد داد و خریدی را نداشتند. قیمت های داخلی با شروع برنامه ذخیره سازی خارج از فصل اوره پریل، و همچنین تحت تاثیر افزایش قیمت زغال سنگ افزایش یافت.

#تحلیل_بنیادی
کارگزاری بانک صنعت و معدن

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *