بررسی قیمت نفت

قیمت #نفت در روز چهارشنبه افزایش یافت داده‌ها نشان داد که ذخایر سوخت ایالات متحده بیش از حد انتظار کاهش یافته است در روز سه‌شنبه به دلیل ترس از کاهش تقاضای سوخت با افزایش محدودیت‌های کووید-۱۹ #چین و افزایش #نرخ‌های_بهره بانک‌ های مرکزی، قیمت نفت ۵ درصد کاهش داشت.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) پس از کاهش ۵٫۳۷ دلاری در جلسه قبل که ناشی از ترس از رکود بود، با ۶۴ سنت افزایش به ۹۲٫۲۸ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت #برنت با ۴۸ سنت یا ۰٫۵ درصد افزایش به ۹۹٫۷۹ دلار در هر بشکه رسید و کاهش ۵٫۷۸ دلاری روز سه شنبه را تا حدی بهبود داد. قرارداد اکتبر روز چهارشنبه به پایان می رسد. قرارداد ماه نوامبر با ۶۱ سنت یا ۰٫۶ درصد افزایش به ۹۸٫۴۵ دلار در هر بشکه رسید.

داده های موسسه نفت آمریکا (API) نشان داد که ذخایر #بنزین حدود ۳٫۴ میلیون بشکه کاهش یافته است، در حالی که ذخایر #گازوئیل و سوخت جت، حدود ۱٫۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۲۶ اوت کاهش یافته است.

کاهش ذخایر بنزین تقریباً سه برابر کاهش ۱٫۲ میلیون بشکه ای بود که هشت تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی رویترز به طور میانگین انتظار داشتند. برای ذخایر میعانات آنها انتظار کاهش حدود ۱ میلیون بشکه را داشتند.

با این حال، داده های API نشان داد که ذخایر نفت خام حدود ۵۹۳۰۰۰ بشکه افزایش یافته است، در حالی که تحلیلگران تخمین می زنند که حدود ۱٫۵ میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

افزایش قیمت‌ها به دلیل نگرانی از اینکه برخی از بزرگترین شهرهای #چین – از شنژن تا دالیان – در حال اعمال قرنطینه و تعطیلی مشاغل برای مهار COVID-19 هستند، محدود شد.

سه منبع روز سه‌شنبه به رویترز گفتند که در سمت عرضه، صادرات نفت از #عراق تحت تأثیر تنش در بغداد قرار نگرفت. درگیری‌ها روز سه‌شنبه پس از اینکه مقتدی صدر، به پیروانش دستور داد به اعتراضات خود پایان دهند، کاهش یافت.

اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

#گزارش_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *