روند قیمتی اوره

در هفته گذشته قیمت اوره در حد بالای هفته ی قبلش تثبیت شد اما سطح فعالیت در بازار کم تر شد. در اروپا نیز اگر چه تقاضای واردات ادامه داشت ولی با سرعت کمتری نسبت به قبل انجام شد. به نظر می‌رسد تنگنای اقتصادی در اروپا موجب شده برخی از واردکنندگان ناگزیر برای تامین اوره و نیترات به سمت تولید کنندگان روسی بروند. این موضوع فرصت محدودی را به تولیدکنندگان روسی داده تا بتوانند اوره خود را با قیمت هایی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار بالاتر از سایر بازار ها به فروش برسانند.

از سویی مناقصه خرید ۹ سپتامبر در هند موجب شده بسیاری از خریداران فعالیت کمتری در بازار داشته باشند زیرا بر این باورند که بعد از مناقصه قیمت ها با افت همراه می شود.

پردیس و کرمانشاه

قیمت اوره گرانوله را ۵۹۰ دلار در هر تن فوب برای اروپا و ۵۶۰ دلار در هر تن فوب برای سایر بازارها اعلام کردند. شیراز این هفته به دلیل ثبت سفارش کامل در گذشته، فروش جدیدی نداشت. محموله ۳۰۰۰۰ تنی اوره گرانوله با قیمت ۵۹۰ دلار در هر تن فوب برای اروپا و ۶۰۰۰۰ تن اوره گرانوله برای برزیل با قیمت ۵۶۵ دلار در تن فوب برای سپتامبر معامله شد. درخواست های متعددی برای اوره گرانوله به قیمت ۵۶۰ دلار در هر تن فوب برای تحویل به ترکیه وجود داشت. لردگان مناقصه فروش اوره گرانوله برای ماه سپتامبر را با بالاترین پیشنهاد که ۵۵۰ دلار در تن فوب بود را بست در حالی که قیمت ۵۷۰ دلار را مدنظر داشت. خراسان قیمت پیشنهادی خود برای اوره پریل را با ۴۰ دلار افزایش نسبت به هفته قبل به ۶۰۰ دلار رساند.

در مصر

با کاهش تقاضای اروپا فعالیت سطح پایینی را تجربه کرد و هیچ فروش جدیدی در این هفته گزارش نشد.

در برزیل

اوره گرانوله ایران و روسیه همچنان به تسلط خود ادامه می دهند، قیمت هفته گذشته ۶۸۰ دلار در هر تن CFR گزارش شد، اما در اواخر هفته پیشنهادی برای محصول غیرتحریمی تا حدود ۷۵۰ دلار در هر تن CFR نیز وجود داشت.

در چین

قیمت های صادراتی به دلیل تقاضای تجار برای ارسال اوره به هند برای مناقصه خرید آتی این کشور به طور پیوسته افزایش یافت. پراکندگی بین قیمت ها بالا بود. پریل های ترخیص شده از گمرک بین ۵۸۰ تا ۵۹۰ دلار در هر تن فوب معامله شدند، در حالی که تعداد زیادی در انتظار ترخیص گمرکی حدود ۴۸۰ تا ۴۹۰ دلار در هر تن فوب بودند. قیمت های داخلی نیز به دلیل رشد تقاضا از سوی توزیع کنندگان، قیمت های بالاتر زغال سنگ و مناقصه پیش روی هند افزایش یافت. چندین خط تولید اوره بر پایه زغال سنگ اخیراً به دلیل کمبود زغال سنگ تولید را متوقف کردند. قیمت‌های زغال‌سنگ اخیراً بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ یوان در هر تن افزایش یافت و فعالان بازار انتظار دارند این وضعیت تا زمستان ادامه یابد.

کارگزاری بانک صنعت و معدن

#تحلیل_بنیادی

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *