هشدار سردبیران بلومبرگ به بایدن : منافذ فروش نفت ایران را هرچه سریعتر ببندید

سردبیران بلومبرگ استدلال می‌کنند که بایدن «باید به نحوی عمل کند» مثل اینکه توافق هسته‌ای ایران مرده است، و ارسال نفت به چین را قطع کند.

آنها هشدار دادند که “تاخیر بیشتر خطرناک است”

سردبیران Bloomberg Opinion سرمقاله ای را روز دوشنبه منتشر کردند که در آن استدلال می شد ایالات متحده باید به سرعت سیاست خود را در قبال برنامه هسته ای ایران تغییر دهد . آنها استدلال کردند که زمان آن فرا رسیده است که دولت بایدن به گونه ای رفتار کند که انگار توافقی حاصل نخواهد شد و صادرات نفت ایران را که منبع اصلی درآمد این کشور است، محدود کند.

 آنها نوشتند:

«اگرچه ممکن است توافق هنوز به پایان نرسیده باشد، اما ایالات متحده باید طوری رفتار کند که انگار تمام شده است.
آنها خاطرنشان کردند که علیرغم نشانه‌هایی از پیشرفت در ماه گذشته، ایران تصمیم گرفت امتیازات بیشتری را از ایالات متحده بخواهد که شاید به دلیل بحران فزاینده انرژی در سراسر جهان جسور شده است.
آنها می نویسند: «مذاکرات چند ماهه در اواخر اوت، قبل از اینکه ایران برای امتیازات بیشتر در آخرین لحظه فشار بیاورد نزدیک به موفقیت به نظر می رسید، شاید با محاسبه این که اهرم فشارش در زمستان امسال افزایش خواهد یافت، زیرا کشورهای غربی ناامید شده اند تا نفت بیشتری به بازارهای جهانی اضافه شود.

برخی از کارشناسان سرمایه‌گذاری و مقامات منتخب جمهوری‌خواه هشدار داده‌اند که سیاست‌های زیست‌محیطی، اجتماعی، حاکمیتی (ESG) و مقررات دولتی موسسات مالی بزرگ به کمبود شدید انرژی منجر شده و دشمنان آمریکا را در خارج جسورتر کرده است.
کایل باس، یک سرمایه‌دار برجسته، هشدار داد که سیاست‌های ESG “در نهایت باعث گرسنگی کودکان فقیر در جهان و کشته شدن بسیاری از آنها” می‌شود.

سردبیران بلومبرگ هشدار دادند که با توجه به محدود کردن توسعه هسته‌ای ایران، «تأخیر بیشتر خطرناک است».

آنها نوشتند:

«آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تخمین می‌زند که ایران اکنون بیش از مقدار کافی اورانیوم غنی‌شده تا ۶۰ درصد – یک گام کوتاه از درجه تسلیحات – برای ساخت سلاح هسته‌ای دارد و می‌تواند نسبتاً سریع به این ذخایر بیافزاید».

سرمقاله همچنین خاطرنشان کرد که ایران بازرسان بین المللی را از نظارت بر تاسیسات خود مسدود کرده است.

آنها هشدار دادند:

«این احتمال را افزایش می‌دهد که ایران ممکن است ده‌ها دستگاه پیچیده را کنار بگذارد و حتی در صورت احیای توافق به غنی‌سازی مخفیانه ادامه دهد». آژانس هشدار داده است که هر چه بازرسانش طولانی تر باشد، تایید صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران دشوارتر خواهد بود.

سرمقاله از پرزیدنت بایدن خواسته بود فروش نفت ایران به چین را که به تامین مالی برنامه هسته ای ایران کمک می کند، قطع کند.
آنها نوشتند: «دولت پرزیدنت جو بایدن باید سخت‌تر تلاش کند تا خلأهای تحریمی را که به ایران اجازه داده است به فروش میلیون‌ها بشکه نفت، عمدتاً به چین ادامه دهد، ببندد».
روز جمعه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که آخرین خواسته های ایران “ما را به عقب می برد”.
بلینکن گفت: «ما قرار نیست با معامله ای که الزامات اصلی ما را برآورده نمی کند، موافقت کنیم.

اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

#گزارش_بازار  #نفت  #برجام

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *