اوپک مصمم به کاهش تولید

به دنبال گزارش های متعدد مبنی بر تصمیم اوپک پلاس در مورد کاهش عرضه در نشست این هفته، که با تضعیف قیمت ها دست و پنجه نرم می کند، قیمت نفت در اوایل معاملات روز دوشنبه افزایش یافت.

معاملات آتی نفت برنت با ۳٫۲۲ درصد افزایش به ۸۷٫۸۸ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت با ۳٫۲۳ درصد افزایش به ۸۲٫۰۵ دلار در هر بشکه رسید. هر دو قرارداد نیز از افتهای شدید در سپتامبر و سه ماهه سوم بهبود یافتند.

گزارش‌های متعدد روز دوشنبه حاکی از آن است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (اوپک پلاس) به منظور ممانعت از تضعیف قیمت‌های نفت، کاهش تولید بیش از یک میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) را در جلسه چهارشنبه در نظر دارند.
این کاهش در بحبوحه سیگنال‌های متعدد اعضای اوپک مبنی بر بی‌اساس بودن کاهش‌های اخیر قیمت‌های نفت و اینکه کاهش تولید برای تثبیت قیمت‌ها در دستور کار است، صورت می‌گیرد.
این کارتل قرار است روز چهارشنبه در وین ملاقات کند، اولین جلسه حضوری آن از مارس ۲۰۲۰٫

قیمت نفت در ماه سپتامبر ۱۱٫۲ درصد سقوط کرد که بدترین ماه طی یک سال گذشته بود، زیرا سیگنال‌های تندروانه از سوی فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی نگرانی‌هایی را در مورد کاهش شدید رشد اقتصادی در مواجهه با افزایش نرخ‌های بهره افزایش داد.
بازارها نیز با عرضه همراه بودند، زیرا ایالات متحده به شدت از ذخایر استراتژیک نفت خود استفاده می کرد و ذخایر را به پایین ترین سطح خود در نزدیک به ۴۰ سال اخیر رساند.

قیمت نفت نسبت از بالاترین حد خود در اوایل سال جاری به شدت کاهش یافته است زیرا مجموعه ای از قرنطینه های ناشی از کووید در چین واردکننده اصلی نگرانی ها در مورد تقاضای پایدار را برانگیخته است.

تقویت دلار که نزدیک به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته معامله می شود، با گران شدن واردات بر قیمت نفت خام نیز تاثیر گذاشته است.

عربستان سعودی، رئیس اوپک، با فشار آمریکا برای افزایش تولید و کمک به کاهش تورم مرتبط با سوخت برای اقتصادهای بزرگ مواجه است.

اما این کشور همراه با اکثر اعضای اوپک، در مواجهه با کاهش قیمت‌ها که در ماه سپتامبر به پایین‌ترین حد در ۸ ماه گذشته رسید، تمایلی به افزایش تولید ندارند.

کاهش تولید پس از آن اتفاق می افتد که کاهش ۱۰۰ هزار بشکه ای در روز در ماه گذشته توسط بازار تا حد زیادی اسمی تلقی می شد.

همچنین تنها چند ماه پس از اینکه اوپک تولید نفت خام را به سطح قبل از کووید (COVID) بازگرداند، پس از دو سال طوفان شدید بازار نفت پس از همه‌گیری، می‌گذرد.

اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

#تحلیل_بنیادی

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *