ضرایب قیمتی زنجیره آهن و فولاد تعیین شد

ارائه بسته پیشنهادی شورای آهن و فولاد به دولت

شنیده های چیلان از منابع موثق حاکی از این است که شورای آهن و فولاد متشکل از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ، انجمن سنگ آهن و انجمن نوردکاران فولادی ایران، پس از برگزاری جلسات متعدد، بسته پیشنهادی خود برای ایجاد توازن و متعادل‌سازی قیمت در زنجیره آهن و فولاد کشور را به دولت ارائه داده است. تشکل‌های تخصصی در قالب یک دستورالعمل یکپارچه، فرمول‌های جدیدی برای ضرایب قیمتی محصولات زنجیره آهن و فولاد پیشنهاد داده‌اند.

طبق دستورالعمل پیشنهادی شورای آهن و فولاد، ضرایب جدید قیمت پایه برای عرضه محصولات زنجیره آهن و فولاد در بورس کالا بر اساس آخرین قیمت کشف‌شده میلگرد به تصویب سه تشکل تخصصی این زنجیره رسیده است. بر این اساس، قیمت پایه شمش فولادی ۸۶ درصد قیمت کشف‌شده میلگرد، قیمت پایه آهن اسفنجی ۴۶ درصد قیمت کشف‌شده میلگرد، قیمت پایه گندله ۲۰ درصد قیمت کشف‌شده میلگرد (که ظرف ۴ ماه به ۲۲ درصد خواهد رسید)، و قیمت پایه کنسانتره ۱۶.۵ درصد قیمت کشف‌شده میلگرد خواهد بود.

بر اساس شنیده ها

شورای آهن و فولاد ایران مصوب کرده که خریداران آهن اسفنجی در بورس کالا صرفاً می‌بایست شرکت‌های تولیدکننده شمش فولادی (بیلت، بلوم و اسلب) و خریداران بیلت و بلوم صرفاً شرکت‌های نوردی تولیدکننده مقاطع طویل باشند. شرکت‌های بازرگانی صرفاً در صورت توافق و به نمایندگی از شرکت‌های خریدار، در قالب مچینگ (بر اساس آخرین قیمت کشف شده) می‌توانند از بورس کالا خرید نمایند.

شورای آهن و فولاد همچنین اعلام کرده که میزان الزام به عرضه در بورس کالا برای کلیه کارخانجات زنجیره تولید آهن و فولاد کشور با در نظر گرفتن شرایط مازاد و کمبود در هر حلقه و لزوم ایجاد شرایط رقابتی با اولویت تامین نیاز داخل اعمال می‌شود که در جلسات بعدی این شورا، جزئیات این موارد مصوب و اعلام خواهد شد.

گروه رسانه‌ای چیلان

#گزارش_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *