بررسی مهمترین رویدادهای اقتصادی موثر بر بازارهای بین المللی طی هفته آینده

فعالان بازار و سرمایه گذاران طی روزهای آتی تمرکز زیادی بر روی آمارهای تورم سالیانه آمریکا، سخنرانی تعدادی از مقام های ارشد فدرال رزرو و انتخابات میان دوره ای ایالات متحده خواهند داشت.

پیش بینی می شود تورم آمریکا در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل از آن به ۰٫۷ درصد برسد که با این حساب نرخ تورم سالیانه از ۸٫۲ درصد به کمتر از ۸ درصد خواهد رسید.

انتظار می رود تورم هسته ای نیز در این مدت به ۰٫۵ درصد برسد تا نرخ سالیانه آن نیز از ۶٫۶ درصد به ۶٫۵ درصد کاهش یابد.

تعدادی از مقام های ارشد فدرال رزرو نیز طی هفته پیش رو سخنرانی خواهند داشت و به نظر می رسد چشم انداز سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا روشن تر از قبل خواهد شد.

طی هفته جاری، شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان برای ماه نوامبر منتشر خواهد شد.

برگزاری انتخابات میان دوره ای در آمریکا نیز نشان خواهد داد کنترل مجلس نمایندگان در سنا در اختیار کدام حزب سیاسی خواهد بود.

در قاره اروپا نیز بریتانیا برآورد اولیه رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماه سوم ۲۰۲۲ را منتشر خواهد کرد. آمارهای مربوط به تولیدات صنعتی، تجارت خارجی و تولید ساختمان نیز منتشر خواهد شد.

پیش بینی می شود اقتصاد انگلیس پس از ثبت ۵ فصل متوالی رشد و رونق، طی سه ماه گذشته با افت روبرو شود.

آمارهای خرده فروشی منطقه یورو در ماه سپتامبر نیز مورد توجه فعالان بازار طی روزهای آینده خواهد بود. تولیدات صنعتی آلمان نیز احتمالا طی ماه گذشته با افزایش نسبی روبرو شده است.

از دیگر آمارهای مهم اقتصادی اروپا می توان به شاخص مدیران خرید بخش ساخت و ساز، تورم و تراز جاری آلمان ، تراز تجاری فرانسه، نرخ تورم روسیه و نرخ بیکاری سوییس اشاره کرد.

در آسیا نیز سرمایه گذاران منتظر اعلام آمارهای تورم چین هستند، پیش بینی می شود نرخ تورم چین پس از ثبت رکورد دو ساله در ماه گذشته، با کاهش روبرو شده باشد.

آمارهای تجارت خارجی چین نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. پیش بینی می شود رشد صادرات و واردات چین طی ماه گذشته کاهش یافته است.

سبدگردان مانی

#تحلیل_بنیادی

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *