✳️ قیمت نفت در روز دوشنبه به دلیل نگرانی از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا که می تواند رشد را کاهش دهد و به تقاضای سوخت ضربه بزند و نگرانی ها در مورد ضعیف تر شدن داده های تولیدی چین ، کاهش یافت.

معاملات آتی برنت برای تحویل در جولای با ۶۱ سنت یا ۰٫۸ درصد کاهش به ۷۹٫۷۲ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۶۳ سنت کاهش، همچنین ۰٫۸ درصد کاهش، به ۷۶٫۱۵ دلار معامله شد.

✅ هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه مارس ثابت بود، زیرا افزایش هزینه‌های خدمات با کاهش کالاها جبران شد، اما استحکام مداوم در فشارهای تورمی زمینه‌ای می‌تواند باعث افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو شود.

طی گزارشی ANZ Research در یادداشت مشتری گفت: “لحن جنگ طلبانه فدرال رزرو می تواند بر انرژی و فلزات فشار وارد کند.”

❇️ انتظار می رود فدرال رزرو این هفته نرخ بهره را ۲۵ واحد پایه دیگر افزایش دهد. بانک مرکزی ایالات متحده از مارس سال گذشته نرخ بهره خود را ۴۷۵ واحد پایه از سطح نزدیک به صفر به محدوده فعلی ۴٫۷۵٪ -۵٫۰۰ افزایش داده است.

رشد اقتصادی ایالات متحده بیش از حد انتظار در سه ماهه اول کاهش یافت. شتاب در مخارج مصرف‌کننده با کاهش موجودی‌های تجاری توسط کسب‌وکارها در پیش‌بینی تقاضای ضعیف‌تر در اواخر سال جاری و در میان هزینه‌های استقراض بالاتر، جبران شد.

✅ در همین حال، داده‌های رسمی روز یکشنبه نشان داد که شاخص مدیران خرید تولیدی چین (PMI) از ۵۱٫۹ در ماه مارس به ۴۹٫۲ کاهش یافت و به زیر مرز ۵۰ واحدی که انبساط و انقباض فعالیت را به صورت ماهانه جدا می‌کند، سقوط کرد.

فعالیت کارخانه‌ها در ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان، برای ششمین ماه متوالی در ماه آوریل کاهش یافت، اما بخش تولید در بحبوحه کاهش آهسته‌تر سفارش‌های جدید به سمت ثبات پیش می‌رفت.

✳️ در یادداشت ANZ آمده است: “سرمایه‌گذاران در میان سیگنال‌های اقتصادی متفاوت محتاط هستند. نفت خام برنت در جلسات اخیر بازارهای گسترده‌تری را دنبال می‌کند و داده‌های اقتصادی متعددی باعث عدم اطمینان بیشتر در مورد چشم‌انداز شده است.”

🔹 روز جمعه، پس از اینکه شرکت‌های انرژی درآمد مثبتی اعلام کردند، قیمت نفت بیش از ۲ درصد افزایش یافت و داده‌های ایالات متحده نشان داد تولید نفت خام در حالی که تقاضای سوخت رو به رشد بود کاهش می‌یابد.

تولید نفت خام آمریکا در ماه فوریه به ۱۲٫۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافت که کمترین میزان از دسامبر است. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی (EIA)، تقاضا برای سوخت به نزدیک به ۲۰ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از نوامبر است.

داده های EIA در هفته گذشته نشان داد که با افزایش تقاضا برای سوخت قبل از فصل اوج رانندگی تابستانی، ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده بیش از حد انتظار کاهش یافته است.

اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

#تحلیل_بنیادی  #نفت

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *