#بازار

دیروز با خبر نرخ تسعیر ، بازار جان دوباره ای گرفت و شاخص کل رشد خوبی را تجربه کرد . اما نبود پول در بازار کاملا مشهود بود بازار نای بالا رفتن نداشت . از سوی دیگر با توجه به وجود ابهاماتی در مصوبه نرخ تسعیر، بسیاری سهام در آستانه صف خرید فروشنده زیادی داشتند . البته صندوق های اهرمی پس از ۱۲:۳۰ با استقبال خوبی مواجه شدند و قیمت های خوبی را دیدند . به شخصه معاملات دو ساعت پایانی اهرمی ها را رصد می کردم . خریدارها احساسی می خریدند و فروشندگان درشت، منطقی و البته غیر آبشاری با حجم های بالا می فروختند . شاید درست نباشد کام دارندگان نماد های اهرمی را تلخ کنیم اما واقعا معاملات آخر وقت دیروز آنها، مصنوعی بود و به دل نمی نشست .
برای امروز احتمالا بازار در ادامه معاملات دیروز پر تقاضا خواهد بود اما رفته رفته و با توجه به ۳ روز تعطیلی پیش رو، احتمالا فروشنده ها زیاد شوند . اگر نوسان گیر هستید به نظر فروش در مثبت های امروز، منطقی است . احتمالا فرصت ورود مجدد خواهید داشت .

#واچ_لیست_روزانه

#اخابر

از محدوده ۱۶۰۰ تومان وارد فاز اصلاحی شد و با رسیدن به محدوده حمایتی ۸۵۰ تومان، تغییر روند داد و اکنون در محدوده ۱۰۵۰ تومان در حال نوسان است . با بررسی ارزش روز زمین، دارایی ها و سرمایه گذاری های اخابر در همراه اول و لوتوس پارسیان، NAV هر سهم حدودا ۴۰۰۰ هزار تومان خواهد بود . در واقع فقط با ارزشگذاری بخشی از دارایی ها P/NAV سهم حدود ۲۰ درصد است . خبرهای تجدید ارزیابی و فروش زمین را نیز در نظر داشته باشید .
تخصیص ۱۰ تا ۱۵ درصد سبد به #اخابر به دید میان مدت در این قیمت ها به نظر کم ریسک است .

#دلر

در گروه دارویی گزارش های خوبی منتشر شد . داشتن یک سهم دارویی در سبد با دید میان مدت در این قیمت ها کم ریسک است . می توان ۱۰ تا ۱۵ درصد سبد را به دارویی ها اختصاص داد .

#پالایشی

اگر به اصل شایعه را بخر و خبر را بفروش پایبند باشیم، کم کم وقت سبک کردن سبد با سیو سود در پالایشی هاست . ۲۳ مرداد ماه پیشنهاد خرید در این گروه را مطرح کردیم . از آن تاریخ تا کنون بیش از ۲۰ درصد رشد قیمت را همراه با این سهام بودیم . به نظر می توان در مثبت ها و به صورت پله ای کمی فروشنده بود .

#خودرویی

با روند فعلی شیفت پول بین گروه های مختلف، به نظر این بار و با خروج پول از پالایشی ها، می توان به گروه خودرو امیدوار تر بود . خرید در منفی های احتمالی این گروه به دید نوسان گیری و حتی میان مدت، به امید افزایش نرخ و خبر های تجدید بد نیست . در این گروه، علاوه بر #خودرو #خساپا، از منظر بنیادی و همچنین اصلاح قیمتی فراوان #خزامیا #خپارس #خاور را در نظر داشته باشید .

#بانکی

نرخ تسعیر پس از پالایشی ها بیشترین تاثیر را در این گروه خواهد داشت . البته در ۱۲ ماهه . به دید میان مدت، #وبملت #ونوین #وتجارت #وبصادر و اگر ریسک پذیر هستید #وپارس را در نظر داشته باشید و در روزهای منفی بازار، پله ای خریدن اینها بد نیست . ۱۵ تا ۲۰ درصد سبد را می توان به بانکی ها اختصاص داد .

#سیمانی ها

در مورد این گروه نیز دیروز نوشتیم . خرید پله ای در این گروه، به دد میان مدت جذاب است . ۵ تا حداکثر ۱۰ درصد سبد را می توان به سیمانی ها اختصاص

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *