#بازار

با کاهش ارزش معاملات خرد به زیر ۴ همت، این سیگنال به فعالان بازار مخابره می شود که ظاهرا نباید انتظار چندانی از روزهای باقی مانده شهریور داشته باشند . دیروز نیز بازار با شرایطی کاملا مشابه روز قبلش رفتار کرد و در ۳ مرحله پیش رفت . عرضه، تقاضا و نهایتا عرضه های آخر وقت . به نظر می رسد که بازار ساز نیز از این شرایط راضی است و منتظر است ۶ روز کاری تا پایان شهریور نیز بگذرد .

علاوه بر کاهش ارزش معاملات، می توان به چند عامل دیگر که هر یک می توانند تاثیر زیادی بر رفتار بازار داشته باشند اشاره کرد .

قطع برق صنایع در تابستان

قطع برق صنایع در تابستان، مشکلی است که همه از آن آگاه هستند و با گزارش دیروز ارفع، تقریبا همه از عمق مشکل مطلع شدند . قطع برق در تابستان و گاز در زمستان، ضرر سنگینی به صنایع تحمیل کرده است و آگاهی بازار از احتمال گزارش های نه چندان خوب ۳ ماهه و شش ماهه، بازار را در این شرایط قرار داده است .

عامل دیگر تحولات داخلی و رسیدن به سالگرد تحولات شهریور گذشته است .

فعالان بازار سرمایه بر خلاف دیگر بازارها، بارها و بارها ثابت کرده اند که تحلیل گر سیاسی نیستند و هر کسی در هر نقطه از دنیا می تواند از آنها نوسان بگیرد . در بسیاری موارد ( آخرین مورد موضوع آذربایجان و ارمنستان ) وزنی که فعالان بازار سرمایه ایران به اخبار آن هم در جهت منفی به خبرها می دهند، از تاثیر خبر در کشورهای مبدا بیشتر است .

عامل دیگر عدم اعتماد فعالان بازار به دولت است .

نمی دانم این مثال را قبلا مطرح کرده ایم یا نه . تصور کنید شما با شخصی وارد معامله می شوید و مثلا یک زمین را با قیمت توافقی از وی می خرید . پس از مدتی متوجه می شوید که فروشنده کلاه بردار بوده و زمین را به چند نفر فروخته است . پس از مدت ها کش و قوس و دادگاه و … با توجه به اینکه از شانس خوبتان، اولین قولنامه مربوط به شما بوده است، در دادگاه پیروز می شوید و زمینی که پولش را داده اید، تصاحب می کنید .

آیا حاضرید مجددا با این فرد زمین دیگری را معامله کنید ؟؟؟ رفتار پول های بزرگ با بازار سرمایه اینگونه است و به راحتی مجددا به دولت اعتماد نخواهند کرد . اندک رشد بازار پس از افت های شدید بازار صرفا به خاطر حافظه تاریخی کم بسیاری از فعالان بازار است که خیلی زود همه چیز را فراموش می کنند . وگرنه دولت همان دولت است و شرایط همان شرایط قبل…

و عامل پایانی تعطیلات پیش روی بازار است .

بازار برای عدم رشد، فقط و فقط دنبال بهانه است و چه بهانه ای بهتر از تعطیلاتی که پایان آن ۲۶ شهریور ماه است .

بگذریم …

#واچ_لیست_روزانه

از منظر تکنیکالی ، بازار جای یک اصلاح دیگر را دارد و رشد شدید بازار در این روزها کمی دور از انتظار است و منفی های احتمالی برخی سهام که انتظار گزارش های خوب از آنها داریم، برای خرید پله ای بد نیست . چند سهم از گروه پالایش را اواخر مرداد ماه معرفی کردیم و با حدود ۲۰ درصد رشد، از آنها خارج شدیم . به نظر اصلاح مجدد ۱۵ تا ۲۰ درصدی این گروه، فرصت خوبی برای خرید به دید کوتاه مدت است .

در گروه خودرو نیز شرایط مشابهی داریم . در صورت اصلاح قیمت ها، می توان به دید نوسان گیری به برخی از سهام این گروه وارد شد .تاکید بر این است که در خرید ها عجله نکنید و از چند روز باقی مانده شهریور نهایت استفاده را ببرید .
در ضمن تا مدتی سراغ دلاری صادراتی ها نروید و بیشترین توجه را به پالایشی ها، خودرویی ها و بانکی ها داشته باشید .

#شستان شنیده می شود که سهم در سه ماهه دوم زیان ۱۶ ریالی را به سود ۵۰ تا ۷۰ ریالی تبدیل کرده است . ظاهرا اهداف بالایی برای سهم در نظر دارند .

 

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

ارزش معاملات خرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *