#بازار

به نظر می رسد با پشت سر گذاشتن تعطیلات و شروع مجدد بازار در مهر ماه و با انتشار تدریجی گزارش های ماهانه ، فضای کلی بازار رفته رفته بهبود یابد . اعتبار مشتریان کارگزاری ها نیز مجددا شارژ شده و احتمالا ارزش معاملات خرد نیز از امروز با رشد همراه خواهد بود . البته کماکان ریسک کاهش نرخ دلار و کاهش انتظارات تورمی ناشی از آن برای بازار محتمل است و احتمالا تنها با گذر زمان است که حل می شود . از منظر تکنیکال نیز بازار تقریبا اصلاح زمانی خود را به پایان رسانده و می تواند خود را برای تغییر روند آماده کند .

در اردوگاه فروشندگان اما شرایط کمی متفاوت است و فروشندگان معتقدند صحبت های وزیر راه و برخی تحلیل گران (( تحلیل گر نما )) در خصوص خروج فولاد و سیمان از بورس کالا باعث تقویت عرضه ها خواهد شد .

#واچ_لیست_روزانه

امروز به اختصار چند گروه را بررسی می کنیم

#پالایشی
با توجه به خبر رسمی توقف صادرات گازوئیل و بنزین روسیه به اکثر کشورها، قیمت سوخت در بازارهای جهانی افزایشی شده و این موضوع به نفع کرک پالایشی ها خواهد بود . این گروه را با در نظر گرفتن نرخ دلار ۳۷ تومانی و گزارش های ۳ ماهه خوب و کرک ایجاد شده فعلی به دید میان مدت در نظر داشته باشید . خوب های این گروه را چند بار نام برده ایم.

#خودرویی
به نظر می رسد این گروه نیز با افزایش نرخ هایی که گرفته اند رفته رفته شرایط بهتری را تجربه کنند . هر چند خودرو و خساپا تحرک چندانی ندارند اما #خزامیا #خاور با توجه به گزارش های خوب احتمالی، مورد توجه بازار قرار گرفته اند . قعطه ساز ها را نیز به دید نوسان گیری در نظر داشته باشید .

#بانکی
در این گروه با توجه به گزارش ها و نرخ تسعیر می توان چند سهم را در واچ لیست قرار داد . #ونوین #وتجارت #وبملت گزینه های خوبی هستند که در منفی ها ی توان به صورت پله ای وارد شد .

#سیمانی
این گروه در شرایط خاصی قرار دارد . از سویی افزایش نرخ ها و از سوی دیگر ریسک گزارش های نه چندان خوب مشابه سهرمز شرایط این گروه را پیچیده کرده است . ریسک خروج دستوری سیمان از بورس کالا را به شرایط خاص این گروه در بازار امروزو این هفته اضافه کنید .

#هشت_صبح  #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

گزارش های ماهانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *