#بازار

در حالی به استقبال سومین هفته کاری پاییز و اولین روز آن می رویم که مطابق انتظار، چهارشنبه کم رمقی داشتیم و ارزش معاملات خرد مجددا به زیر ۴ همت رسید . در کامودیتی محور ها با افزایش عرضه همراه بودیم و ریالی ها نیز رشد محدودی داشتند .

برای این هفته شرایط کمی متفاوت است . نرخ دلار اندکی افزایشی شده و بالای ۵۰ هزار تومان معامله می شود . البته دولت نیز با خبر سازی ها در حال ایجاد جو منفی برای بازار از است و موضوع FATF را پیش کشیده است و پذیرش احتمالی آن را . در صورت تثبیت نرخ دلار بالای ۵۰٫۵۰۰ تومان، احتمالا واکنش بازار بسیار خوب خواهد بود .

عامل دیگر تاثیر گذار بر بازار امروز و این هفته گزارش های کدال است که می تواند تا حدودی تکلیف گروه های مختلف را مشخص کند . البته انتظار بازار از گزارش ها و اطلاع برخی خواص از گزارش های منتشر نشده، احتمالا خیلی زودتر از انتشار گزارش ها، مسیر بازار را مشخص خواهد کرد .

عامل موثر دیگر نرخ های جهانی و قیمت نفت است . با کاهش قیت نفت، احتمالا پالایشی ها نیز به حاشیه بروند . هر چند این گروه از لحاط بنیادی و به دید میان مدت جذاب هستند، اما به نظر می رسد می توان منتظر اندکی اصلاح در این گروه بود و پس از آن خرید ها را تکمیل کرد .

اما مهمترین عامل در معاملات امروز تحولات سیاسی است . شروع حملات راکتی از غزه به سمت سرزمین های اشغالی ، می تواند فعالان بازار سرمایه را با ترس مواجه کند . البته تجربه نشان داده جنگ های آن منطقه همواره مقطعی بوده است .

#هشت_صبح  #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

همت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *