#بازار

در حالی به استقبال آخرین روز کاری مهر ماه می رویم که فاصله بین انتظارات تحلیلگران از مهر و آنچه رخ داد از زمین تا آسمان بود . اکثر تحلیلگران بازار سرمایه مهر ماه خوبی را برای بازار پیشبینی کرده بودند اما شاخص کل در این ماه بیش از ۱۰۰ هزار واحد از ارزش خود را از دست داد . هر چند شاخص کل کمی بیش از ۵ درصد در این ماه اصلاح کرد، اما در سبد فعالان بازار این اصلاح خیلی بیشتر بود و تقریبا اکثر سهام ۱۰ تا ۱۵ درصد از ارزش خود را از دست دادند .

به نظر می رسد بازار تا حدود زیادی به آبان سال گذشته شبیه است و سهام به محدوده ارزشمندی رسیده اند . اما سایه جنگ و تحولات سیاسی منطقه، جرات را از خریداران گرفته است . گزارش ها یک به یک در حال منتشر شدن هستند و امروز و فردا باید منتظر واکنش بازار باشیم .
انصافا در اکثر گروه ها، گزارشات خوبی منتشر شده است و باید دید بازار در سایه تحولات سیاسی، چه وزنی به گزارش ها می دهد .

#واچ_لیست_روزانه

#پالایشی : دیروز از این گروه نوشتیم و توصیه به خرید داشتیم . #شپتا گزارش خوبی منتشر کرده است در ۶ ماهه ۱۰۱۱ ریال سود ساخته است و به نظر امروز با اقبال بازار همراه شود . در این گروه#شتران #شاوان #شبندر نیز گزینه های خوبی هستند .

#فولادی : در این گروه نیز گزارش های خوبی داشتیم . #فولاد در ۶ ماهه ۶۵۶ ریال ساخته است . اگر دنبال سهم فولادی در سبد هستید، هموراه بخشی ار سبد خود را به #فولاد اختصاص دهید .

#خودرو : مدتی است بازار درگیر نوسان های این گروه شده است و با توجه به لیدری #خودرو در بازار، تقریبا یک چشم سهامداران به این نماد است . هر از گاهی خبر تجدید ارزیابی و واگذاری ها را پیش می کشند و از بازار نوسان می گیرند . به نظر می رسد گزارش های خوبی از #خودرو #خساپا منتشر نشود .در این علاوه بر #خودرو #خساپا، #خپارس نیز اصلاح خوبی داشته است . هر چند نمی توان توصیه به خرید در این گروه داشت اما اگر به دنبال سهام بنیادی در این گروه هستید، #خبهمن را در نظر داشته باشید .

#سیمانی : درمورداین گروه قبلا نیز نوشتیم . گزارش های این گروه چنگی به دل نمی زند . از این گروه مثل برقی ها در ۶ ماهه دوم نمی توان انتظار خاصی داشت .

#بانکی : دیروز در موردسهام بنیادی و ارزشمند این گروه نوشتیم . در این گروه، #وبصادر گزارش خوبی منتشر کرد و ۲۹۸ درصد در سود خالص رشد داشته است و با ۵۹۰ میلیارد تومان در شش ماهه، به ازای هر سهم ۳۴ ریال سود شناسایی کرده است .

 

#هشت_صبح  #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *