#بازار

واکنش بازار به گزارشات اصلا خوب نبود و بسیاری از سهم ها با گزارش های عالی نیز دیروز در محدوده منفی معامله شدند . ظاهرا بازار به گزارشات خوب وزن نمی دهد و در طرف مقابل گزارش های منفی را پررنگ تر جلوه می دهد . به عنوان مثال خودرو را در نظر بگیرید .

واقعا کدام فعال بازار از ایران خودرو انتظاری جر افزایش زیان داشت که دیروز سهم اینگونه با فشار فروش همراه شد ؟ مگر همه نمی دانستد که زیان انباشته سهم چقدر است و در ادامه روند نزولی چه گزارشی خواهد داد ؟ به نظر می رسد بازار برای تغییر روند و بازگشت به مسیر صعودی به محرک های قوی تر از گزارش ها احتیاج دارد . در حال حاضر بازار نیازمند دو عامل است که متاسفانه هر دو عامل خارج از بازار هستند و کاری از ما بر نمی آید .

عامل اول ثبات سیاسی است . به نظر می رسد با کاهش تنش های سیاسی بخشی از تقاضا به بازار باز گردد . عامل دوم اعتماد به بازار و شرایط اقتصادی است که در اختیار دولت است و تصمیم گیران اقتصادی . در نظر داشته باشید که با نزدیک تر شدن به آذر ماه، دوباره بحث های بودجه مطرح خواهد شد و بازار هر روز با یک مصاحبه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت .

در مورد گزارشات  و واکنش غیر متناسب بازار صحبت کردیم . اما برخی تحلیلگران بر این باور هستند که درست است که بازار در مواجهه با گزارش ها بد عمل کرد اما این حجم از گزارش های خوب، به کف سازی بازار کمک شایانی خواهد کرد و احتمالا بازار کف محکمی در این محدوده خواهد ساخت .

نکته مهم درمورد بازار امروز

موضوع نرخ تسعیر بانک ها بود که معاملات این گروه را تحت تاثیر قرار داد و بانک ملت نیز با توجه به این موضوع بیشترین تقاضا را داشت . با توجه جو تقریبا آرام چند ساعت گذشته و نبود خبر منفی برای بازار، بعید است امروز با فشار فروش مشابه بازار دیروز مواجه باشیم و اگر هم بازار منفی باشد احتمالا به شدت دیروز نخواهد بود .

دو نکته در مورد بازار این هفته و این روزها واضح است . نکته اول جو کلی سه شنبه و چهارشنبه هاست که بازار تمایلی به خرید ندارد و از همین اندک حجم معاملات در این دو روز کاسته می شود .
نکته دوم عدم اقبال بازار به شاخص سازها است . بارها این نکته را مطرح کرده این که مسیر رشد بازار از سهام بزرگ و بنیادی می گذرد و تا اینها رشد نکنند هر مثبتی موقت خواهد بود .

#واچ_لیست_روزانه

با توجه به توجه بازار به تک سهم ها، طی روزهای گذشته چند سهم را برای واچ لیست معرفی کردیم . به نظر می رسد فعالان و بازیگران این دو سهم یک تیم هستند.
#فلات #نیان را به این دید در واچ لیست خود داشته باشید .

#هشت_صبح  #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *