#بازار

همانطور که انتظار داشتیم در نیمه دوم بازار دیروز عرضه ها شدت گرفت و اکثر سهام با رنج های منفی همراه شدند . امیدواریم نکاتی که در روزهای گذشته مطرح کردیم را مد نظر داشته باشید . حمایت از بازار به واسطه خرید دو صندوق و چند حقوقی از بازار اتفاق نمی افتد . حمایت واقعی وقتی است که فعال بازار ببیند شرایط برای ورود سرمایه تسهیل شده و بازار پیشبینی پذیر شده است . متاسفانه بازار دوباره به روال دستوری بازگشته است و می خواهند به کمک تماس تلفنی غیر رسمی، حقوقی را از فروش سهام منع کنند .

نتیجه می شود آنچه در دو روز گذشته رخ داد . بر اساس شنیده ها، دیروز نیز با حقوقی ها تماس هایی مبنی بر عدم فروش در ساعات اولیه بازار گرفته شده است .

اما بازار امروز …
بازار امروز متاثر از چند عامل احتمالا امروز با افزایش عرضه ها همراه خواهد بود .

عامل اول روز کاری آخر هفته است و طبق روال، روزهای کاری آخر هفته، پر عرضه و کم تقاضا است . به این عامل سخنرانی آخر هفته سید حسن نصرالله را نیز اضافه کنید که شرایط را بسیار پیچیده تر کرده است . جالب است بدانید که این سخنرانی در بین معامله گران بازارهای مالی دیگر کشورها نیز از اهمیت برخوردار است همه به نوعی منتظر آن هستند .

کاهش چشمگیر ارزش معاملات و عدم تزریق منابع جدید به بازار عامل دیگر افزایش احتمالی عرضه ها در بازار امروز است . دیروز ارزش معاملات خرد با حدود ۱۵ درصد کاهش به رقم ۳٫۳ همت رسید .

تحولات سیاسی و شروع حمله زمینی به غزه و همچنین اعلام رسمی جنگ توسط یمن به اسرائیل، شعله جنگ را شعله ور تر کرده است و به نظر می رسد این عامل نیز تاثیر زیادی بر افزایش عرضه ها در بازار امروز داشته باشد .

عامل دیگری که می توان انتظار داشت بازار امروز به واسطه آن با فشار فروش همراه باش، افزایش عرضه ها در صندوق های اهرمی در ساعات پایانی معاملات دیروز بود . قبلا نیز در همین جا مطرح کردیم که نماد اهرم، تقریبا به عنوان چراغ راه بازار عمل می کند و تا حدود زیادی می توان مسیر پیش روی بازار را در معاملات اهرم مشاهده کرد .

 

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *