#بازار

عرضه های آخر وقت بازار دیروز، تا حدود زیادی کار امروز بازار را سخت کرده است . از سوی دیگر افزایش تنش ها و همچنین دو روز آخر کاری هفته را به چالش های امروز بازار اضافه کنید . مدتی است که در مورد فروشنده پشیمان در بازار صحبت نکرده ایم . در فاز قبلی رشد بازار بارها این نکته را مطرح کردیم که بازار علاوه بر افزایش حجم، به فروشنده پشیمان احتیاج دارد . بازار به واسطه این افراد می تواند هم درگیر حجم شود و هم ریسک نقد بودن را افزایش دهد .

نگاهی به معاملات چند روز گذشته بازارگردان در سهام مختلف نشان می دهد که بیش از آنکه فروشندگان پشیمان باشند، خریداران اول وقت بازار که در مثبت ها اقدام به خرید می کنند در آخر بازار پشیمان هستند و این دقیقا نقطه مقابل انتظار ما از بازار است . البته می توان از منظر دیگر به عملکرد بازار گردان نگاه کرد. فاصله رنج های مثبت و منفی بازار به حدی است که تقریبا نمی توان از بازار نوسان یک روزه گرفت و با مثبت کم حجم اول بازار ، خریداران دیروز عملا امکان فروش ندارند و با این ابزار عملا نوسان گیری روزانه در بازار سخت شده است .

#واچ_لیست_روزانه :

به واسطه عرضه های احتمالی در برخی نماد ها طی بازار امروز و فردا، چند سهم ارزشمند بنیادی را جهت ارزیابی معرفی می کنیم . همچنین سعی داریم طی روزهای آینده ترکیب پرتفوی پیشنهادی را تا حدودی و به صورت روزانه مشخص کنیم :

#خبهمن : یکی از خاص ترین و ارزشمند ترین سهام در گروه خودرو و کل بازار است . سهم به واسطه گزارش های خوب خودش و زیر مجموعه هایش از منظر بنیادی بسیار ارزشمند است و پتانسیل رشد خوبی دارد . خرید در محدوده ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ ریال بسیار کم ریسک است .
#بانکی : در این گروه با توجه به جدی تر شدن خبرهای تسعیر، دو سهم #وبملت #وتجارت را در نظر داشته باشید . از منظر خبری و بنیادی، دو سهم #ونوین #وبصادر نیز گزینه های خوبی هستند . اگر ریسک پذیر هستید، #دی در محدوده جذابی قرار دارد .

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار
برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *