#بازار

در حالی به استقبال آخرین روز کاری هفته می رویم که پس از معاملات نیمه دوم بازار دیروز و افزایش عرضه ها، تا حدودی برای همه فعالان بازار روشن بود که بازار امروز نیز در ادامه روند دیروز منفی و پر عرضه آغاز خواهد شد . خبر آتش بس ۵ روزه در نوار غزه، کمی معادلات را پیچیده تر کرده است . به نظر می رسد بازار امروز در تقابل چند خبر است . جو منفی بازار دیروز و همچنین عدم اقبال سهامداران در بازار امروز به واسطه چهارشنبه بودن در یک سو و در نقطه مقابل رشد قیمتها در بازار جهانی و آتش بس ۵ روزه در نوار غره قرار دارد . به نظر می رسد آن انتظار منفی که از بازار امروز می رفت کمی کم رنگ تر شده باشد .

#واچ_لیست_روزانه

#بانک : در این گروه همانطور که دیروز مطرح کردیم باید بیشتر سراغ تسعیری ها رفت . اما یک نکته منفی در خصوص گروه بانک در بازار مطرح شده است و آن خبر برداشت از حساب بانک ها به واسطه جریمه وام مسکن است که عدد آن حدود ۲۶ همت برآورد شده است . جو منفی ایجاد شده به واسطه این خبر می تواند فرصت خوبی برای یک پله خرید باشد .

#خودرویی

در این گروه و با عرضه وانت کارا در بورس، دوباره شایعه عرضه بخشی از تولیدات خودرو سازها در بورس کالا تقویت شده است . باید منتظر ماند و دید این شایعه تا چه میزان به حقیقت نزدیک خواهد شد . اما در مجموع با رکود ایجاد شده در بازار و نزدیک شدن قیمت های بازار آزاد و درب کارخانه در برخی محصولات، احتمالا بورس کالا جذابیت قبلی را برای خریداران نداشته باشد .

#اخابر

سهم خاص این روزهای بازار است و منفی های آن برای خرید بد نیست . احتمالا به زودی خبرهای تجدید ارزیابی آن منتشر می شود .

#لبخند

در شرایط فعلی که ریسک نقد بودن و سهام داری مثل راه رفتن بر لبه تیغ است، می تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد از سبد را به صندوق های درآمد ثابت تخصیص داد . سود ۲۷٫۵ درصد موثر سالانه با نقد شوندگی بسیار بالا در تایم بازار ( ۱ ریال فاصله سفارشات خرید و فروش با ۱۵۰ میلیارد تومان سفارش انباشته ) این صندوق را به گزینه خوبی در بین صندوق های درآمد ثابت بازار تبدیل کرده است .

#طلا

فارق از تحولات سیاسی و نوسانات قیمت طلا و دلار در بازارهای داخلی و خارجی، همیشه بین ۵ تا ۲۰ درصد از سبد دارایی خود را به طلا اختصاص دهید . می توان بخش ثابت آن را ۵ تا ۱۰ درصد در نظر گرفت و همیشه آن را نگهداری کرد و با ۱۰ درصد باقی مانده در نوسانات بازار ، مانور داد . در روزهایی با شک های خبری ، می توان بر خلاف رویه بازار نوسان گیری کرد .

سکه یک روزه بانک رفاه، اوراق گواهی شمش و همچنین صندوق های طلا، گزینه های خوبی هستند که ریسک کمتری نسبت به نگهداری فیزیکی طلا دارند . ( البته دو گزینه اول قابلیت تحویل فیزیکی دارند )

 

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار

سهامداران  سهامداران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *