#بازار

همانطور که انتظار داشتیم بازار در روز چهارشنبه به خبر جریمه بانک ها واکنش نشان داد و در نتیجه اکثر بازار پس از بانکی ها با فشار فروش همراه شد . البته در برخی تک سهم ها مثل #ذوب #اخابر به واسطه خبر های تجدید ارزیابی، جو خوبی حاکم بود .

برای امروز اما با وجود ثبات نسبی سیاسی طی چند روز گذشته، چشم بازار به سه عامل دیگر است.

عامل اول، جو کلی معاملات روز چهارشنبه است که بار دیگر ثابت کرد بازار هنوز برای تغییر روند آمادگی ندارد . عامل دوم کاهش قیمت جهانی نفت طی چند روز گذشته است . هر چند به واسطه تحریم های جدید آمریکا علیه نفت روسیه، بخش عمده ای از ابن افت قیمت جبران شد، اما احتمالا بازار در رابطه با پالایشی ها کمی محتاط تر گام خواهد برداشت . عامل سوم موثر بر بازار، کاهش مجدد حجم معاملات خرد است که نشان می دهد کماکان تمایل به نظاره گر بودن در بازار بیشتر است و عملا پول های جدید تمایلی به ورود ندارند .

با توجه به جمیع جهات نمی توان از بازار امروز انتظار خاصی داشت و احتمالا بازار در ادامه معاملات روز چهارشنبه، با افزایش عرضه کار خود را آغاز می کند و در ادامه و با حمایت های بازار ساز، احتمالا از شدت منفی ها کاسته شود . به نظر بازار در منفی های سهام خاص، خریداران خوبی دارد اما کماکان خرید در مثبت ها توصیه نمی شود و به نظر می توان در منفی های بازار با خیال آسوده تر اقدام به خرید کرد .

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار

بانک

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *