هفته جدید را در حالی آغاز می کنیم که به نظر می رسد انرژی بازار تا حدود زیادی تخلیه شده است و با توجه به روند طی شده طی هفته گذشته ، بازار این هفته با شیب ملایم و با حجم کمتر معامله خواهد شد . کاهش ارزش معاملات خرد در روز چهارشنبه و رسیدن آن به حدود ۵٫۵ همت می تواند در بازار امروز نیز تکرار شود . به نظر می رسد سمت عرضه در بازار امروز در ابتدا قدرتمند تر از تقاضا عمل کند . باید منتظر نیمه های بازار و مشاهده رفتار بازار گردان و خبرها ماند تا دید در ادامه چه رخ خواهد داد .

همانطور که تقریبا دو هفته پیش مطرح کردیم خبر افزایش سرمایه طی دو بازه زمانی می تواند بر بازار تاثیر بگذارد . تاثیر اولیه آن که نوسان چند روزه در بازار سهام بود که شاهد آن بودیم و انتظارش را داشتیم . به نظر می رسد با گذشت زمان، کم کم بازار از آن عبور خواهد کرد و باید در میان مدت منتظر تاثیر عملی تجدید ارزیابی ها در قیمت سهام بود که با ورود رسمی شرکت ها به پروسه افزایش سرمایه اتفاق خواهد افتاد .

نکته مهم دیگری که شاید بازار توجه چندانی به آن نداشته باشد

گزارش شش ماهه بانک مرکزی است . در نیمه اول امسال دارایی خارجی بانک مرکزی حدود ۱۹۰ همت کاهش داشته که نشان از ارزپاشی بانک مرکزی برای کنترل و ثبات در بازار ارز است . جالب است بدانید این رقم حدود ۳۰ درصد از دارایی خارجی بانک مرکزی است . به نظر می رسد فنر نرخ ارز به گونه ای در حال فشرده شدن است که اگر رها شود کسی جلو دار آن نخواهد بود . همزمان با ارزپاشی بانک مرکزی سیاست های انقباضی نیز با حد اکثر توان در حال اجرا است و رکود نیز بر تمامی بازار ها سایه افکنده است .

این که دولت تا چه زمان بتواند به این رویه ادامه دهد به چند عامل بستگی دارد که در روزهای آینده به آن خواهیم پرداخت . اما به نظر می رسد در میان مدت و بلند مدت، در صورت عدم گشایش سیاسی و عدم رفع تحریم ها، این نرخ های کالا و ارز و سهام، در حد یک خاطره در ذهن ها باقی بماند .

 

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار   #بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

ارزش معاملات خرد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *