همانطور که انتظار داشتیم دست عرضه در بازار دیروز پر قدرت تر عمل کرد و در پایان شاخص کل بیش از ۱۰ هزار واحد از ارزش خود را از دست داد . کاهش حجم معاملات در نتیجه سکوت خبری و همچین تلقی برخی سهامداران از موقتی بودن رشد بازار در هفته گذشته، از عوامل افت دیروز بازار بود .

نکته دیگری که در معاملات دیروز دور از چشم فعالان بود ، حضور و خرید دستوری حقوقی ها در پذیره نویسی فصبا بود که با هر زحمتی بود دیروز به پایان رسید و امروز بازار فشاری را برای تامین منابع پذیری نویسی متحمل نخواهد شد .

برای بازار امروز دو سناریو محتمل است .

سناریو ی اول ادامه عرضه ها در بی خبری است و رفته رفته بر فشار عرضه ها افزوده خواهد شد . در میانه های بازار حمایت هایی صورت خواهد گرفت . اما موثر نخواهد بود و بازار با فشار فروش به کار خود پایان خواهد داد . در این سناریو اخبار مثبتی به بازار مخابره نخواهد شد و تنها با کمک حقوقی ها سعی خواهد شد تا اندکی از فشار فروش کاسته شود .

اما سناریوی دوم که امیدواریم رخ دهد . احتمالا بازار پس از شروع متعادل و منفی در میانه های بازار با اخبار تجدید ارزیابی ها همراه خواهد شد و تقاضا در بازار قوت خواهد گرفت . همانطور که دیروز نیز مطرح کردیم بازار در این شرایط به اخبار موثر احتیاج دارد و گرنه انرژی آن خیلی زود تخلیه می شود و مجددا حجم معاملات به زیر ۵ همت باز می گردد .

 

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار   #بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

 

کاهش حجم معاملات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *