شاید کج دار و مریز بهترین تفسیر از معاملات دیروز بازار بود . منفی کم رمق اول صبح و مثبت کم رمق پس از آن و در پیانا بازار نیز منفی کم حجم و شاخص کل دو ملیون و یکصد هزار واحدی با ۱۰۰ واحد رشد . البته رشد دیروز شاخص کل تنها به واسطه #حکشتی رخ داد و این نماد با معاملات عجیبی که داشت، یک تنه جور تمام بازار را کشید تا شاخص کل مثبت باقی بماند . هیچ بعید نیست که اگر بازار چند دقیقه دیگر ادامه می بافت، شاخص کل نیز در محدوده منفی قرار می گرفت .

دیروز و از همان ابتدای وقت اردر های حمایتی و خرید حقوقی ها در تابلوی اکثر سهام شاخص ساز قابل مشاهده بود و از این رو فشار فروش در بازار تقویت نشد . نکته قابل توجه در بازار دیروز دو مرحله رنج شدن اهرمی ها بود . یکی در میانه های بازار و دومی پس از تایم بازار . نوبت اول دوام چندانی نداشت و در محدوده های مثبت ۲ و ۳ نماد های اهرمی با فشار فروش همراه شدند و تا نزدیکی صفر تابلو برگشت قیمتی را تجربه کردند .

اما نوبت دوم به واسطه زمان رنج شدن و کاهش حجم معاملات فرصت اصلاح پیدا نکرد .باید منتظر ماند و دید رنج آخر وقت اهرمی ها از چه جنسی بوده است و می تواند در بازار امروز تداوم داشته باشد و یا فقط فرصت خروج کد های خاص بوده است .

در بازار امروز نیز به نظر شرایط مشابه دیروز خواهد بود . دیروز ارزش معاملات خرد در حدود ۵ همت بود و خرید های حقوقی ها عملا نقش تثبیت بازار را ایفا کردند . به نظر می رسد این روش خرید تنها به هدر رفت منابع منجر شود . بازار منتظر خبر دقیق و روشن است و در سایه بی خبری هر روز شاهد کاهش ارزش معاملات خواهیم بود .

#واچ_لیست_روزانه

#تپسی ظاهرا گروه گلرنگ بیش از ۵۰ درصد از سهام تپسی را در اختیار گرفته است . فروشنده ها نیز دو کد حقوقی و یک کد حقیقی بوده اند . سهم در چند روز گذشته حدود ۱۵ درصد رشد قیمتی داشته است و به نظر با تغییر ترکیب سهامداران عمده، شاهد تغییرات عمده ای در شرکت باشیم . توصیه به خرید نداریم اما سهم را در واچ لیست خود داشته باشید .

 

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار   #بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *