#بازار
در حالی به استقبال آخرین روز کاری هفته می رویم که طبق روال در چنین روزهایی حجم معاملات کاهش می باید و عرضه ها افزایشی خواهند بود . در چنین شرایطی نمی توان انتظار خاصی از بازار داشت و همین که بازار با فشار فروش سنگین همراه نشود به نظر کافی است . اگر از منظر فروشندگان امروز و دیروز به بازار نگاه کنیم، می توان به آنها حق داد . بعد از گذشت بیش از ۸۰ روز از جنگ غزه، ظاهرا در چالشی ترین روزها هستیم . به نظر می رسد اگر این آخر هفته را بی خبر و چالش پشت سر بگذاریم، از هفته آینده بازار امیدوارتر آغاز خواهد کرد .

بازار دیروز با رگه هایی از تقاضا و امید کار خود را آغاز کرد و در مقاطعی حمایت هایی نیز صورت گرفت . اما تداوم عرضه ها و همچنین عدم تقویت سمت تقاضا از سوی حقوقی ها و صندوق ها، باعث شد تا در ساعت پایانی بازار مجددا فشار عرضه ها بیشتر شود و شاخص کل محدوده حمایتی ۲٫۱۸۰ میلیون واحد را از دست بدهد . همانطور که دیروز گفته شد حمایت بعدی بازار محدوده ۲٫۱۳۰ میلیون واحد است .

در فضای کدال اما شرایط کمی متفاوت تر است . گزارش ها در حال انتشار است و گزارش ناامید کننده ای نداشته ایم . هر چند به اصطلاح سوپر گزارش نیز نداشته ایم، اما در مجموع وزن گزارش های خوب و متعادل و قابل انتظار بسیار بیشتر از گزارش های دور از انتظار بوده است . بازار با برخی گزارش های خوب سراغ تک سهم ها می رود و اندک پول بازار در تک سهم ها و سهم های بازار پایه ای در حال چرخیدن است .

تثبیت شرایط کم حجمی و کم خبری در بازار می تواند باعث تقویت فشار فروش و افزایش عرضه ها شود که به صلاح هیچ گروهی نیست . نه دولت و نه فعالان بازار سرمایه .البته دولت بارها ثابت کرده است که تک پردازش گر دولت هسته ای است و نمی تواند دو موضوع را همزمان آنالیز و در دستور کار قرار دهد .
در پایان مجددا این نکته را بازگو می کنیم که از منظر سیاسی به نظر می رسد اگر این آخر هفته را بی خبر و چالش پشت سر بگذاریم، از هفته آینده بازار امیدوارتر آغاز خواهد کرد .

#هشت_صبح  #بازار #تحلیل_قبل_از_بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت

همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

حجم معاملات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *