#بازار
بازار دیروز خوب آغاز کرد اما خوب تمام نکرد . صندوق های اهرمی نیز در حالی که در ابتدای بازار تا ۳ درصد را تجربه کرده بودند ،در تایم پایانی بازار در محدوده صفر تابلو معامله شدند . این شرایط نمایانگر این است که احتمالا اول وقت بازار امروز نیز بازار با فشار عرضه ها همراه خواهد بود.

اما نکته ای که بازار را کمی امیدوار کرده است، تائید رسمی چند هلدینگ بزرگ بر تجدید ارزیابی است که به نظر جو کلی این گروه و بازار امروز را تحت تاثیر قرار دهد . البته بعید است که بازار دوباره شاهد جو هیجانی شود اما به هر حال این خبر ها در کنار تثبیت نرخ دلار و افزایش نرم دلار نیمایی حداقل می تواند فروشندگان را مردد کند .
و اما بازار امروز …
شرایط بازار امروز تا حدود زیادی مشابه بازار دیروز خواهد بود . بازار دیروز با خبر افزایش تعرفه اینترنت همراه آغاز شد و بازار امروز با خبر تجدید ارزیابی هدلینگ های بزرگ . اینکه بازار به این خبر چه وزنی بدهد و واکنش به آن در چه حد باشد، تکلیف بازار در هفته پیش رو را مشخص تر خواهد کرد.

اگر واکنش بازار مقطعی و محدود باشد و پس از آن فشار عرضه ها را داشته باشیم، نمی توان انتظار خاصی از بازار در روزهای آینده داشت . اگر به خاطر داشته باشید، قبل از رشد اخیر بازار به واسطه خبرهای تجدید ارزیابی، در همین کانال نوشتیم که بازار به واسطه خبرهای تجدید دو مرحله رشد خواهد داشت . یک مرحله نوسان خوب در ابتدا ( که آن را پشت سر گذاشتیم ) و مرحله دوم چند ماه بعد و در زمان اعمال تجدید ارزیابی ها .

به نظر میرسد بازار پس از رشد قیمتی اخیر به واسطه اخبار تجدید ارزیابی ها، اکنون در حال تخلیه هیجان ناشی از آن است و این خبر ها و جلسات، تنها دمیدن در بالون سوراخ هیجانات بازار و مقطعی است . توصیه ما برای بازار امروز این است که در مثبت های احتمالی بازار امروز اقدام به خرید نکنید و با احتیاط بیشتری گام بردارید . منفی سهام بنیادی و دی پی اس محور را برای خرید در نظر داشته باشید. به نظر ما موج بعدی رشد بازار با افزایش انتظارات تورمی رقم خواهد خورد و هنوز بازار به آن باور نرسیده است . این بازار با این حجم معاملات، بازاری نیست که کسی از آن جا بماند .

#واچ_لیست_روزانه :
#شگستر امروز بازگشایی می شود . سهم از لحاظ بنیادی ارزشمند است . با توجه به سود احتمالی ۳۰۰ ریالی سهم در سال آینده، به نظر خرید در محدوده کمتر از ۱۶۰۰ ریال ارزشمند است و بازگشایی بالای ۱۸۰۰ ریال نیز احتمالا با فشار فروش بازار همراه خواهد شد .

#هشت_صبح  #بازار #تحلیل_قبل_از_بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت

همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

 

صندوق های اهرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *