#بازار ۱۴۰۲/۱۰/۲۴

شاید یکی از مهمترین اتفاقات در بازار سرمایه دیروز، هضم کردن خبر های سیاسی و تنش های منطقه توسط بازار بود . این دومین بار طی چند روز گذشته است که بازار در مواجه با اخبار و تحولات منفی سیاسی، وزن چندانی به آن نمی دهد و با پختگی بیشتری نسبت به سابقه سیاسی خود عمل کرده است . نکته دیگر در معاملات دیروز، افزایش مجدد ارزش معاملات خرد به بالای ۶ همت بود که در صورت تداوم این روند، می توان به آینده بازار امیدوار تر بود .
اما علت رشد بازار طی دو روز کاری گذشته چه بود ؟

حدود دو هفته پیش بود که در همین جا مطرح کردیم که بالن رشد بازار به واسطه اخبار تجدید ارزیابی در حال تخلیه است و رشد بعد بازار نه از کانال تجدید، بلکه از ناشی از افزایش انتظارات تورمی خواهد بود . حال و با مشخص تر شدن موجودی دارایی های ارزی کشور و عدم تخصیص ارز به واردکنندگان در بازه های زمانی از پیش تعیین شده، این شایعه بیش از پیش تقویت شده است که دولت ارز چندانی برای ارزپاشی ندارد . هر چند جو عمومی جامعه بر این باور است که پس از انتخابات اسفند ماه فنر نرخ ارز رها خواهد شد، اما ظاهرا فعالان بازار طلا و ارز بسیار هوشمند تر عمل کرده و در حال ذخیره طلا و ارز هستند .

البته در این مسیر احتمالا به واسطه خبرسازی های تیم رسانه ای دولت و بانک مرکزی و همچنین ارز پاشی اصلاحاتی خواهیم داشت که در روند کلی احتمالا در حد نویز خواهند بود .

اما بازار امروز …

با توجه به افزایش عرضه ها در دقایق پایانی بازار دیروز و همچنین رسیدن شاخص کل به محدوده مقاومتی ۲٫۱۸۰ میلیون واحد، احتمالا در اول وقت بازار امروز شاهد افزایش عرضه ها خواهیم بود . هر چند بازار طی این چند روز ثابت کرده به واسطه خریدهای همه جانبه حقوقی ها در سهام شاخص ساز مثل #فولاد و سهم های مورد توجه بازار مثل #خودرو اجازه ورود شاخص کل به محدوده منفی را نداده است . به نظر می رسد با نزدیک تر شدن شاخص به محدوده ۲٫۲۰۰ میلیون واحد، شاهد افزایش عرضه ها باشیم . البته عبور قدرتمند شاخص از این محدوده احتمالا سیگنال ورود خوبی برای پول های پارک شده خواهد بود .

 

#هشت_صبح   #بازار  #تحلیل_قبل_از_بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

بازار سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *