#بازار ۱۴۰۲/۱۰/۲۶

نوشتن در مورد بازار امروز کمی سخت است . اگر حملات موشکی دیشب سپاه رخ نداده بود، می توانستیم با خیال آسوده اعلام کنیم که منفی احتمالی اول وقت امروز در ادامه معاملات آخر وقت دیروز، فرصت خرید خوبی خواهد بود . در واقع بازار دیروز واقعا خوب عمل کرد و در مواجهه با شاخص کل ۲٫۲۰۰ هزار واحدی واکنش خوبی نشان داد . هر چند عرضه ها در دقایق پایانی افزایش یافته بود، اما باز هم از نظر ما بازار نمره قبولی گرفت .
حال و با توجه به حملات موشکی سپاه در نیمه شب گذشته که هنوز جزئیات دقیقی از تلفات احتمالی طرف مقابل اعلام نشده است، شرایط کمی متفاوت است .

در این وضعیت اگر فشار فروش اول وقت بازار کنترل نشود، شرایط را کمی پیچیده می کند و نمی توان میزان ریزش احتمالی بازار را پیشبینی کرد . اما در شرایط متعادل و منفی حمایت های شاخص کل در ابتدا محدوده ۲٫۱۸۰ و پس از آن ۲٫۱۵۰ میلیون واحد خواهد بود .

در مورد بازار طلا و ارز نیز شرایط امروز کمی متفاوت با دو روز قبل خواهد بود . همانطور که روز گذشته مطرح کردیم، بزرگان این بازار در ریزش ها همواره برای خود فرصت خروج ایجاد کرده اند . با توجه به شرایط پیش آمده، امروز قیمت طلا و ارز بر خلاف دو روز گذشته صعودی خواهد بود که برخی آن را فرصت خروج بزرگان می دانند .

در مورد افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر بازار سرمایه در چنین شرایطی قبلا نیز مطالبی عرض شده است . در نظر داشته باشید رشد نرخ ارز در صورت افزایش انتظارات تورمی محرک خوبی برای بازار سرمایه خواهد بود اما اگر این رشد ناشی از افزایش ریسک های سیاسی و در جهت تبدیل تبدیل دیگر دارایی هابه ارز باشد، در کوتاه مدت اثر معکوس بر بازار سرمایه خواهد داشت .

#هشت_صبح   #بازار  #تحلیل_قبل_از_بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *